Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Client on the Polish Car Market
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono czynniki psychologiczne, pozapsychologiczne i ekonomiczne wpływające na decyzję klienta przy zakupie samochodu. Podkreślono także znaczenie nabywcy samochodów na rynku usług finansowych, technicznych i infrastrukturalnych. Wykazano, jak zakup samochodu generuje wiele miejsc pracy w różnych sektorach gospodarki oraz jak wiele środków finansowych w postaci opłat i podatków wpływa dzięki temu do kasy państwa.(abstrakt oryginalny)
The paper presents the psychological, beyond-psychological and economic factors that impact on customer decision during car purchase. It emphasizes the importance of car buyers on the financial services, engineering and infrastructure markets. It has been presented in what way a car purchase generates a lots of jobs in various sectors of the economy and how much financial resources in the form of fees and taxes constitute an income to the state budget. (original abstract)
Rocznik
Strony
65--76
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- M. Hryniewiecka, Wybrane aspekty funkcjonowania branŜy motoryzacyjnej w latach 2004- 2009, "Handel Wewnętrzny" 2010, nr 4-5, s. 61.
- W. Czerniszeski, Polskie konie mechaniczne, "Wysokie Obroty" 2008, nr 3, s. 2.
- A. Grzeszak, Samochodem na księŜyc, "Polityka" 2009, nr 3, s. 63.
- Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2003, s. 94.
- L.J. Klose, Psychologia i ceny, "śycie Gospodarcze" 1993, nr 37.
- Psychologia ekonomiczna, red. T. Tyszka, GWP, Gdańsk 2004, s. 445.
- M. Górnik-Durose, Psychologiczne aspekty posiadania, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2002, s. 39.
- L. Kadelski Związek z konieczności, "Motor" 2008, nr 14, s. 10-11.
- B. Rewiński, Nowi gracze na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, "Dziennik Gazeta Prawna" 2012, nr 29, s. C1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244225