PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 10 | 2--8
Tytuł artykułu

Źródła i determinanty ryzyka reputacji firmy

Autorzy
Warianty tytułu
Sources and Determinants of Corporate Reputation Risk
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Większość przedsiębiorstw dostrzega znaczenie reputacji dopiero wówczas, gdy zostaje ona utracona lub nadszarpnięta. Istnieje tendencja do koncentrowania wysiłków na naprawianiu szkód, kiedy kryzys już się dokonał. To jednak nie jest zarządzanie ryzykiem reputacji - to jest zarządzanie kryzysem. Efektywne zarządzanie ryzykiem reputacji zaczyna się od zrozumienia, że jest to luka pomiędzy oczekiwaniami interesariuszy a ich spełnieniem przez przedsiębiorstwo. Głównym celem zarządzania jest identyfikacja potencjalnych źródeł i czynników ryzyka reputacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Most companies recognize the importance of reputation only when it is lost or tarnished. They tend to focus their energies on handling the threats that have already surfaced. That is not risk management, it is crisis management. Effectively managing of reputational risk begins with recognizing that this kind of risk is the gap between stakeholders` expectations and their fulfillment by the company. The aim for management is to identify potential sources and determinants of reputation risk. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Słownik wyrazów obcych, (red.) J. Tokarski, PWN, Warszawa 1980, s. 660.
  • G. Honey, A Short Guide to Reputation Risk, Gower Publishing, England-USA 2009, s. 29.
  • A. Brady, G. Honey, Corporate Reputation. Perspectives of Measuring and Managing a Principal Risk, The Chartered Institute of Management Accountants, London 2007, s. 19.
  • A. Ross, Reputation. Risk of Risks, "The Economist Intelligence Unit" 2005, December.
  • D. Szwajca, Czy można skutecznie zarządzać reputacją firmy? "Marketing i Rynek" 2011, nr 7.
  • R.G. Eccles, S.C. Newquist, R. Schatz, Reputation and Its Risks, "Harvard Business Review" 2007, February.
  • R.F. Hartley, Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki, Helion, Gliwice 2004.
  • Najgorsze strategie i praktyki zarządzania. Historia upadków przedsiębiorstw, M. Pindelski (red.), Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2008, s. 27-36.
  • U. Podraza, Kryzysowe Public Relations, Difin, Warszawa 2009, s. 207-220.
  • M. Macierzyński, Ł. Radomski, Prestiżowa wpadka Pekao SA, bankier.pl, 14.07.2008.
  • A. Małek, Pekao pokazuje, że dba o dane osobowe, www.internetstandard.pl/news/164611/Pekao.SA.pokazuj.ze.dba.o.dane.osobowe,html
  • Zarządzanie ryzykiem reputacji w dobie mediów społecznościowych, thebanksquare.com/2012/11/05/zarzadzanie-ryzykiem-reputacji-w-dobie-mediow-spoleczniosciowych.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.