PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 65 Turystyka religijna: zagadnienia interdyscyplinarne | 317--328
Tytuł artykułu

Turystyka religijna jako element oferty produktowej wybranych biur podróży

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Religionstourismus als Komponente des Reiseangebots von den Ausgewählten Reisebüros
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany zachodzące w oczekiwaniach i preferencjach współczesnych turystów dotyczą zarówno jakości i form obsługi, jak i kierunków oraz charakteru wyjazdów turystycznych. Organizatorzy turystyki, funkcjonując w warunkach wysoko konkurencyjnego rynku, starają się wykorzystać wszystkie dostępne instrumenty, które mogą zapewnić im wysoką pozycję na rynku. W wykorzystywanym w tym celu marketingu mix jednym z podstawowych narzędzi, obok promocji, dystrybucji, ceny i personelu, jest kształtowanie atrakcyjnej oferty produktowej. Oferta biur podróży powinna być dostosowana do dynamicznie zmieniającego się rynku, co oznacza stałe jej różnicowanie, poszerzanie oraz modyfikację. Jednym z elementów pojawiających się coraz częściej w ofercie produktowej biur podróży są wyjazdy do miejsc kultu religijnego, odbywające się nie w formie podróży pielgrzymkowych, lecz poznawczych, związanych z wartością kulturową takich obiektów. Są to zarówno wyjazdy, których głównym celem jest ośrodek kultu religijnego, jak i takie, w przypadku których stanowi on jedynie część szerszego programu wyjazdu i jest tylko atrakcyjnym element dodatkowy lub fakultatywnym. Celem opracowania jest analiza oferty wyjazdów do miejsc kultu religijnego proponowanej przez największe biura podróży funkcjonujące na polskim rynku usług turystycznych.(abstrakt oryginalny)
EN
Die Tourismusveranstalter, die in dem Tourismusbereich tätig sind, benutzen alle möglichen Mitteln, um sich die gute Position auf dem Markt gewährleisten zu können. Somit ist die Gestaltung des Angebots von großer Bedeutung. Die Offerte von Reisebüros soll an die dynamischen Veränderungen des Marktes angepasst werden, was bedeutet Differenzierung, Erweiterung und Modifizierung. Einer der Komponenten in den Angeboten von verschiedenen Reisebüros sind Reisen in die Religionsgebiete, die nicht als Pilgerfahrten verstanden werden, sondern als Erkenntnisreisen, die mit der jeweiligen Kultur verbunden sind. Die anhand des Angebots von größten Reisebüros in Polen durchgeführte Analyse zeigt, dass Religionstourismus nur eine geringe Rolle in deren Angeboten spielt. Die größten Offerten findet man bei solchen Reisebüros wie Itaka, Rainbow Tours und Triada. In den Reiseangeboten von fast allen untersuchten Büros befinden sich Reisen ins Heilige Land.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • A. Konieczna-Domańska, Biura podróży na rynku turystycznym, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 15.
  • Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Poznań 2005, s. 245.
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych, DzU z 2004 roku, nr 223,poz. 2268. z późniejszymi zmianami.
  • E. Szymańska, Biura podróży na rynku usług turystycznych, Wyd. Politechniki Białostockiej, Białystok 2008, s. 23.
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł. Organizacja. Zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010, s. 121.
  • E. Turkiewicz, Organizacja imprez turystycznych, Kraków 1997, s. 18, za: Wybrane aspekty obsługi ruchu turystycznego, red. B. Meyer, Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 117.
  • Obsługa ruchu turystycznego, red. Z. Kruczek, Wydawnictwo Proksenia, Kraków 2001, s. 196-197.
  • Z. Pużański, Obsługa ruchu turystycznego, Warszawa 1987, s. 41, za: Wybrane aspekty obsługi ruchu turystycznego..., op.cit., s. 120.
  • K. Tarasiuk, Strategia uśmierciła Orbis Travel, "Wiadomości Turystyczne" 2010, nr 19, s. 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244327

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.