PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 3 Rola przedsiębiorczości w aktywizacji gospodarczej | 204--210
Tytuł artykułu

Osobowość, motywacja, przedsiębiorstwo rodzinne : wybrane aspekty przedsiębiorczości

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Personality, Motivation and Family Business in Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poruszane w tym artykule kwestie osobowości, zaufania, przywództwa, powstawania firm rodzinnych, motywów działania, nie wyczerpują kwestii przedsiębiorczości. Jesteśmy na początku drogi, którą sami tworzymy. Możemy wzorować się na drodze, którą przeszli inni, jednak nasza jest niepowtarzalna i musimy ją sami pokonać. Przedsiębiorczość jest zjawiskiem złożonym, ale nie można zapominać, że to człowiek jest twórcą przedsiębiorstwa. Ma swoje aspiracje, problemy, wizje, plany. Swoje marzenia i problemy. W tym zmaganiu z rzeczywistością może pomóc wsparcie rodziny, które jest pierwszym etapem rozwoju człowieka, jego osobowości, i może być czynnikiem zarówno motywującym, jak i hamującym rozwój. (fragment tekstu)
EN
Poland has short experience in the free market economy. We have just been learning to "taking the matters in our own hands" to face new reality. One of the problems we face at the beginning of the way to market economy is enterprise. We have to dare "begin something new". The question is: Does a personality, safety and motivation have influence on enterprise? Is establishing family business a necessary evil or a mean of manage new reality? Can you make enterprise fashionable and what does depend on us? There are no simple answers to those questions. The subjects touched in this article indicate certain question of enterprise that is worth observing. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • 1. Fukujama F., 1997, Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław.
  • 2. Imponderabilia wielkiej zmiany, 1999, P. Sztompka (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
  • 3. Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., 2004, Przedsiębiorstwo rodzinne, Difin, Warszawa.
  • 4. Merton R.K., 2002, Teoria socjologiczna i struktura społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 5. Rathus S.A., 2004, Psychologia współczesna, GWP, Gdańsk.
  • 6. Robbins S.P., 2001, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka, Poznań.
  • 7. Szczepański J., 1970, Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa.
  • 8. Sztompka P., 2003, Socjologia, Znak, Kraków.
  • 9. Zarządzanie. Teoria i praktyka, 1995, A. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244535

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.