PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 359--365
Tytuł artykułu

Kreowanie wizerunku placówki medycznej a jej konkurencyjność na rynku usług zdrowotnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creation of medical center image and its competitiveness on market of health services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie znaczenia wizerunku w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na rynku usług zdrowotnych przez placówki medyczne. Działania kształtujące wizerunek placówki medycznej mają na celu ułatwienie odbiorcom odnalezienia informacji, które wpłyną na podjęcie decyzji o skorzystaniu z usług danej placówki. Wizerunek placówki medycznej ma bardzo ważny charakter strategiczny, gdyż służy pozyskiwaniu nowych pacjentów oraz utrzymywaniu stałych. Kreowany przez placówkę wizerunek wpływa także na jej konkurencyjność na rynku usług medycznych. (abstrakt autora)
EN
The purpose of this research is to show the significance of image in gaining the competitive advantage on the market of health services by medical centers. Activities shaping the image of medical center are meant to help clients find the information, which will affect their decisions about using the services of a given center. The image of a center has a strategic meaning, because it helps attract new patients and keep old ones. It also affects its competitiveness on the market of medical services. (author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Denticus" w Szczecinie
Bibliografia
  • M. Kautsch, M. Whitfield, J. Klich, Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001, s 121.
  • F.K. Russo, G. Rajiv, What is The Health Care Product, "Journal of Health Care Marketing", June 1992, Vol. 12.
  • E. Aksman, Przekształcenia sektora publicznego i prywatnego w brytyjskiej i w polskiej opiece zdrowotnej, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2000, s. 14.
  • D.W. Young, D. Barrett, J.W. Kenagy, D.C. Pinakiewicz, S.M. McCarthy, Value-based partnering in healthcare: a framework for analysis, "Journal of Healthcare Management" 2001, Vol. 46, No. 2, s. 56.
  • K.D. Speak, The challenge of health care branding, "Journal of Health Care Marketing" 1996, Vol. 16 (4), s. 40-42.
  • W.D. Evans, L. McCormack, Applying Social Marketing in Health Care: Communicating Evidence to Change Consumer Behavior, "Medical Decision Making" 2008, Jun 12.
  • H. Mruk, Marketing gabinetów lekarskich na rynku usług zdrowotnych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009, s. 84-85.
  • T.J. Rynne, Transitioning health care marketing into the twenty-first century, "Marketing Health Services" 1999, Vol. 19 (2), s. 10-14.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244557

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.