Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Potrzeby szkoleniowe i doświadczenia migrantów w tym zakresie
Języki publikacji
Abstrakty
During the Pathways to Work project a research was conducted on the training needs of young migrants within European countries. A considerable part of the research concerned the needs and experiences of young migrants in the training area. The paper presents the results of the research, including the identification of trainings needs, the most preferable trainings and the influence of previous experiences on perception of trainings.(original abstract)
Na potrzeby projektu Pathways to Work zostały przeprowadzone obszerne badania migrantów w 5 krajach UE. Dużą część tego badań stanowiła analiza potrzeb szkoleniowych migrantów i ich doświadczeń ze szkoleniami. Badani migranci wykazali dużą chęć uczestnictwa w szkoleniach. Najbardziej preferowane szkolenia dotyczą radzenia sobie z poczuciem odrzucenia i pewnością siebie, znajomości instytucji wspierających imigrantów na rynku pracy, osiągnięcia kwalifikacji w kraju, w którym przebywa-ją, i uznawania kwalifikacji zdobytych w kraju macierzystym, szkolenia z różnorodności narodowej i sposobu komunikowania się, pomoc w autoprezentacji oraz wspieranie przy tworzeniu ścieżki kariery (m.in. przygotowanie CV). Istotny wpływ na potrzeby szkoleniowe mają również wcześniejsze doświadczenia. Ci imigranci, którzy byli na szkoleniach wcześniej, są dwa razy bardziej zadowoleni z obecnej pracy niż ci, którzy wcześniej się nie szkolili. Częściej twierdzą też, że ich praca odpowiada ich poziomowi wykształcenia.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
Bibliografia
- Castles S., Miller M.J., The Age of Migration. International Populations Movements in the Modern World, Palgrave Macmillan 2009.
- Constant A.F., Kahanec M., Zimmermann K.F., Attitudes towards immigrants, other in-tegration barriers, and their veracity, "International Journal of Manpower" 2009, Vol. 30, No. 1/2.
- Cultural and Language Barriers in the Workplace, Workforce Development Board Po-sition Papers on Barriers to Successful Employment in Charlotte-Mecklemburg, Charlotte-Mecklemburg Workforce Development Board (2002).
- Dietz J., Introduction to the special issue on employment discrimination against immi-grants, "Journal of Managerial Psychology" 2010, Vol. 25, No. 2 , pp. 104-112.
- Giddens A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Hakak L.T., Holzinger I., Zikic J., Barriers and Paths to Success: Latin American MBAs' views of employment in Canada, "Journal of Managerial Psychology" 2010, Vol. 24, No. 2.
- Longhi S., Nijkamp P., Poot J., Joint impacts of immigration on wages and employ-ment: review and meta-analysis, "Journal of Geographical Systems" 2010, Issue 4.
- Massey D.S., Alarcon R., Durand J., Gonzales H., Return to Aztlan - The Social process of International Migration from Western Mexico, University of California Press, Berkeley 1987.
- Montera-Gutrrierez F., Faculty Best Practices using Blended Learning in E-learning and Face to Face Instruction, "International Journal on E-learning" 2006, 5, 3.
- Orrenius P.M., Zavodny M., Do Immigrants Work in Riskier Jobs?, www.law.berkeley.edu (2006).
- Pathways to Work Project Research Report: P. Niedzielski, L. Gracz, K. Łobacz, Train-ing Needs of Young Immigrants within European Countries, Szczecin-Belfast-Dublin-Santander-Avellino 2010.
- Sides J., Citrin J., European Opinion About Immigration: The Role of Identities, Inter-ests and Information, "European Union Politics", March 2005, Vol. 6, No. 1.
- Slany K. (ed.): International Migration. A Multidimensional Analysis, AGH University of Science and Technology Press, Kraków 2005.
- Xavier T. Recent Immigration Trends in France and Elements for a Comparison with the United Kingdom, Population 59. 5, Sep./Oct. 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244593