PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | 15 | 145--171
Tytuł artykułu

Chosen Differences Between Several EU Countries in the Aspect of Youth Migration

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wybrane róźnice pomiędzy badanymi krajami UE w zakresie migracji młodych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł przedstawia wybrane różnice pomiędzy młodymi migrantami przebywającymi w pięciu krajach UE: Anglii, Irlandii, Włoch, Polski i Hiszpa-nii. Artykuł przedstawia podobieństwa między migrantami oraz różnice. Część różnic widoczna w opracowaniu jest istotna statystycznie. Artykuł zawiera rów-nież analizę porównawczą migrantów pod względem postrzegania przez nich barier na rynku pracy oraz chęci uczestnictwa w szkoleniach.(abstrakt oryginalny)
EN
The researched group of immigrants generally seems to be convergent considering their training needs and barriers perceived. The identified differenc-es are not decisive in terms of training needs. It indicates the possibility to ad-dress similar training programs for immigrants in all countries involved. The perceived barriers on the labor market are generally quite similar regardless the country. The common thing in all countries is the fact, that in each of the re-searched group of immigrant there are considerable amounts of people, who would like to take some trainings. In most of the cases the most enthusiastic for taking trainings were immigrants in England, while the most skeptical were immigrant in Spain and Poland. The two aspects: quite similar perception of barriers on the labor market among the research countries and general willingness for taking trainings among migrants draw on important conclusion for the institutions on the inter-national level. There is a possibility to offer trainings on the international level, also with the use of blended learning. Projects based on international coopera-tion and addressed for multinational audience can be delivered.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
15
Strony
145--171
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Eurostat Yearbook 2009.
  • Flejterska E., Gracz L., Rosa G., Komunikacja międzykulturowa w biznesie, Wydawnic-two Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010.
  • Cultural and Language Barriers in the Workplace, Workforce Development Board Po-sition Papers on Barriers to Successful Employment in Charlotte-Mecklemburg, Charlotte-Mecklemburg Workforce Development Board (2002).
  • Givens T., Luedtke A., The Politics of European Union Immigration Policy: Institu-tions, Salience, and Harmonization, Policy Studies Journal 32. 1, February 2004.
  • Mayr K., Immigration and income redistribution: A political economy analysis, Public Choice 2007, Vol. 131, Issue 1.
  • Orrenius P.M., Zavodny M., Do Immigrants Work in Riskier Jobs?, www.law.berkeley.edu (2006).
  • Pathways to Work Project Research Report: P. Niedzielski, L. Gracz, K. Łobacz, Train-ing Needs of Young Immigrants within European Countries, Szczecin-Belfast-Dublin-Santander-Avellino 2010.
  • Sales R., Understanding Immigration and Refugee Policy: Contradictions and Conti-nuities, Bristol: Policy Press 2007.
  • Sides J., Citrin J., European Opinion About Immigration: The Role of Identities, Inter-ests and Information, "European Union Politics", March 2005, Vol. 6 No. 1.
  • Stodolska M., Yi J., Impacts of immigration on ethnic identity and leisure behavior of adolescent immigrants from Korea, Mexico and Poland, "Journal of Leisure Re-search", First Quarter 2003, 35, 1, pp. 57-58.
  • Xavier T. Recent Immigration Trends in France and Elements for a Comparison with the United Kingdom, Population 59. 5, Sep./Oct. 2004.
  • Zimmermann F.K. (ed.), European migration. What do we know? Oxford University Press, Oxford 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244707

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.