PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 18 | 173--186
Tytuł artykułu

Struktura alokacji zasobów w kształtowaniu wartości dla klienta - podejście środków-celów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Structure of Resources' Allocation in Creation of Value for the Customer - Means-end Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza wartości dla klienta w zintegrowanym układzie relacji środków i celów konsumpcji, oszczędzania i inwestowania pozwala na zrozumienie kierunków alokacji rzadkich zasobów konsumenta i ocenę źródeł wartości obejmujących powyższe obszary działania jednostek na rynku. Ocena struktury wartości ma charakter wielopoziomowy i obejmuje ocenę preferencji celów związanych z alokacją zasobów konsumenta, łańcuchów środków-celów wyrażonych za pomocą odpowiednich skal Likerta oraz zmiennych ukrytych określających wymiary środków oraz funkcjonalnych i statusowych celów konsumpcji, oszczędzania i inwestowania. (fragment tekstu)
EN
The aim of the paper is an identification of consumer's resource allocation in the area of consumption, savings, and investments and the analysis of value for the customer sources on integrated market. The measurement of allocation structures is based on methodological perspective of means-end underlying its relational character. Within this framework value for the customer is regarded as an internactional effect of perceived offer propositions (means) and goals hierarchy that is defined by decision maker. Measurement the intensity of means-end relations is based of Likert-type scales. Dependencies between the dimensions of the relations are analyzed by partial least squares model with latent variables. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • W.B. Dodds, K.B. Monroe, D. Grewal, The effect of price, brand and store information on buyers product evaluations, "Journal of Marketing Research" 1991, No. 28, August, s. 307-312.
  • A. Ravald, C. Gronroos, The value concept and relationship marketing, "European Journal of Marketing" 1996, No. 30(2), s. 19-30.
  • A. Christopher, A. Payne, D. Ballantyne, Relationship marketing. Creating stakeholder value, Butterworth, Heineman, Oxford 2008.
  • R.B. Woodruff, Customer value: the next source of competitive advantage, "Journal of the Academy of Marketing Science" 1997, No. 25(2), s. 139-153.
  • J.C. Sweeney, G. Soutar, Consumer perceived value: the development of multiple item scale, "Journal of Retailing" 2001, Vol. 77, No. 2, s. 203-220.
  • J. Petrick, Development of multidimensional scale for measuring the perceived value of service, "Journal of Leisure Research" 2002, No. 34(2), s. 119-134.
  • J. Sanchez, LL.J. Callarisa, R.M. Rodrıguez, M.A. Moliner, Perceived value of the purchase of a tourism product, "Tourism Management" 2006, No. 27(4).
  • C.H. Coombs, R.M. Dawes, A. Tversky, Wprowadzenie do psychologii matematycznej, PWN, Warszawa 1977.
  • J. Bazarnik, T. Grabiński, E. Kąciak, S. Mynarski, A. Sagan, Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, Fogra, Kraków 1991, s. 82-83.
  • M. Tenenhaus, V.E. Vinzi, Y-M. Chatelin, C. Lauro, PLS Path Modeling, "Computational Statistics & Data Analysis" 2005, No. 48, s. 159-205.
  • D. Temme, H Kreis, L. Hildebrandt, PLS Path Modeling - A Software Review, "SFB 649 Discussion Paper" 2006/086, http://sfb649.wiwi.hu-berlin.de (11.02.2010).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245035

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.