PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 37 | 855--870
Tytuł artykułu

Tworzenie wartości przedsiębiorstwa dla interesariuszy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creating Company Value for Stakeholders
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu wskazano i omówiono teorie interesariuszy oraz zaprezentowano poglądy na tworzenie wartości przedsiębiorstwa z uwzględnieniem zapatrywań na rolę różnych grup interesów. Na tym tle przedstawiono zasady budowy relacji z interesariuszami i uwzględniania ich oczekiwań w budowie strategii przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the theories of stakeholders and the views on company value creation with respect to the roles of different stakeholders. Based on that the principles of creating stakeholders relationship are described, as well as the inclusion of their expectations in company strategy.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Ansoff H.I.: Corporate Strategy, MaGraw Hill, New York 1965.
  • Copeland T., Kleer T., Murrin J.: Valuation. Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons, 1994.
  • Freeman R.E.: Understanding stakeholder capitalism, "Financial Times", 19.07.1996.
  • Freeman R.E., Gilbert Jr. D.R.: Corporate Strategy and the Search for Ethics, Prentice Hall, Jew Jersey 1988.
  • Freeman R.E., Harrisom J.S., Wicks A.C.: Managing for Stakeholders. Survival, Reputation, and Success, Yale University Press, New Haven & London 2007.
  • Freeman R.E. i inni: Stakeholder Theory. The State of the Art, Cambridge University Press, Cambridge 2010.
  • Freeman R.E.: Strategic Management. A Stakeholder Approach, Cambridge University Press, 2010.
  • Friedman A.L., Miles S.: Stakeholders. Theory and Practice, Oxford University Press, Oxford 2006.
  • Goban-Klas T.: Public Relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa 1997.
  • Hilb M.: New Corporate Governance. Successful Board Management Tools, Springer, Heidelberg 2005.
  • Jaki A.: Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008.
  • Johnson G., Scholes K.: Exploring Corporate Strategy, Prentice Hall, 1993.
  • Karmańska A.: Wartość ekonomiczna w systemie informacyjnym rachunkowości finansowej, Difin, Warszawa 2009.
  • Kirsten D.W.: Das bankspezifische Shareholder-Value-Konzept, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden 2000.
  • Marcinkowska M.: Władztwo korporacyjne w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] Tendencje zmian w nadzorze korporacyjnym, red. St. Rudolf, Wyd. UŁ, Łódź 2006.
  • Marcinkowska M.: Zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa z interesariuszami, [w:] Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego - doświadczenia krajowe i międzynarodowe, red. J. Jeżak, PAM Center, Łódź 2003.
  • Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D.J.: Toward a Theory of Stakeholder Identification and Salience. Defining the Principle of Who and What Really Counts, "Academy of Management Review", vol. 22, No. 4, October 1997.
  • Parker D.H.: The Philosophy of Value, The University of Michigan Press, 1957.
  • Post J.E., Preston L.E., Sachs S.: Redefining the Corporation. Stakeholder Management and Organizational Wealth, Stanford Business Books, Stanford 2002.
  • Shareholder Value Management in Banks, red. L. Schuster, Macmillan Press Ltd, London 2000.
  • Stoner J.A.F., Wankel C.: Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
  • Sunder S.: Theory of Accounting and Control, Southwestern College Publishing, Cincinnati, Ohio 1997.
  • Svendsen A.: The takeholder Strategy. Profiting from Collaborative Business Relationships, Berrett- Koehler Publishers, San Francisco 1998.
  • The Danger of Exclusivity, "Financial Times", 22.12.97.
  • Theodor M.: A Stakeholder Approach to Measuring the Level of Corporate Governance, EIASM Workshop on Corporate Governance Proceedings, EIASM, Brussels 4-5.11.2004.
  • Unfolding Stakeholder Thinking, red. J. Andriof, S. Waddock, B. Husted, S.S. Rahma, Greenleaf Publishing, Sheffield 2002.
  • Wartość w naukach ekonomicznych, red. H. Zadora, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice 2004.
  • Wheeler D., Davies R.: Gaining Goodwill: Developing Stakeholder Approaches to Corporate Governance, [w:] A.J. Zakhem, D.E. Palmer, M.L. Stoll: Stakeholder Theory. Essential Readings in Ethical Leadership and Management, Prometheus Books, New York 2007.
  • Wheeler D., Sillanpää M.: The Stakeholder Corporation, A blueprint for maximizing stakeholder value, Pitman Publishing, 1997.
  • Wycena i zarządzanie wartością firmy, red. A. Szablewski, R. Tuziemek, Poltext, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245143

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.