PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 29 | 135--145
Tytuł artykułu

Formy komunikacji polaków na podstawie badań pokoleń y, x i baby boomers

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Research on Generations Y, X And Baby Boomers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany pokoleniowe wywarły i nadal wywierają duży wpływ na zachowania nabywcze Polaków. Każde z analizowanych pokoleń charakteryzuje się przywiązaniem do innych produktów. W artykule wykorzystano wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie fi rmy Interactive Intelligence, którego celem była diagnoza różnic w nawykach komunikacyjnych Polaków z tak zwanego pokolenia Y (18-31 lat) w porównaniu ze starszymi pokoleniami - X (32-46 lat) i baby boomers (47-55 lat).(abstrakt oryginalny)
EN
Poles' forms of communication varies in all segments studied. Each of the analyzed generations, which is a segment of buyers, is characterized by attachment to other products and services. The article uses the results of a study commissioned by the company Interactive Intelligence. The aim of this study was to diagnose the differences in Poles' communication habits: so-called generation Y (18-31 years) compared with older generations - the generation X (32-46 years) and the generation of baby boomers (47-55 years). (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Badanie zostało zrealizowane w dniach od 27 lipca do 12 sierpnia 2011 r. za pomocą ankiety internetowej (CAWI - Computer Assisted Web Interview) w grupie docelowej 1000 osób. Dla zapewnienia precyzji oszacowań zastosowano nowatorskie podejście do ważenia danych, będące wynikiem projektu badawczego, realizowanego w 2010 r. w ramach programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju "Inicjatywa Technologiczna". Zgodnie z opracowaną metodologią, dane są ważone w odmienny sposób w przypadku zjawisk związanych z Internetem oraz niemających z nim bezpośredniego związku. Dla sposobów komunikacji niewymagających korzystania z Internetu zastosowano metodę ważenia, która pozwala na uogólnianie wyników badań na populację Polaków. Dla środków komunikacji wykorzystujących Internet wyniki zostały zważone i oszacowane dla populacji internautów, a następnie ekstrapolowane na populację Polaków (przy założeniu, że osoby niekorzystające z Internetu nie używają go do komunikacji). W odniesieniu do kilku pytań nie ma możliwości uogólnienia wyników na populację Polaków, dlatego w tych przypadkach prezentowane wyniki dotyczą internautów, za: Maleje popularność telefonii komórkowej, http://www. marketing-news.pl/theme.php?art=1342 (28.12.2011).
  • J.F. Engel, M.R. Warshaw, T.C. Kinnear, Promotion strategy, Irwin, Chicago 1998, s. 43, za: G. Rosa, Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009, s. 8.
  • Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 836.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245365

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.