PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 2 | 28--44
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość społeczna

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Entrepreneurship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ramach niniejszego studium przedstawiono informacje dotyczące idei przedsiębiorczości społecznej w obrębie trzech klas kontrastu: terminologicznej, ekonomicznej oraz etycznej. Celem analizy teoretycznej zjawiska w obrębie wymienionych klas była próba uchwycenia jego istoty, a także wskazanie związanych z realizacją idei szans dla przedsiębiorstw oraz szeroko rozumianego otoczenia społecznego. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano między innymi: opracowania definicji zjawiska; określenia pozycji jaką zajmuje ono w ramach przedsiębiorczości w ogóle; oraz wskazania na szanse i zagrożenia wynikające z realizacji idei. Główną konkluzją jest rekomendacja do podejmowania działań użytecznych społecznie zwłaszcza przez te przedsiębiorstwa, które niezależnie od rodzaju prowadzonej przez siebie działalności zamierzają w pełni wykorzystywać potencjał zarówno własny, jak i lokalnych oraz globalnych rynków przede wszystkim. (abstrakt oryginalny)
EN
The study shows some information concerning the idea of social entrepreneurship within three contrast classes: terminological, economic and ethical. The aim of the theoretical analysis of this phenomenon, within the mentioned context classes, was the attempt to grasp its essence as well as pointing out chances related to the implementation of the idea for enterprises and widely understood social communities. As a result of the conducted research the following was achieved among others: the definition of the phenomenon was formulated, its general position within entrepreneurship has been defined, opportunities and threats concerning implementing the ideas were shown. It is recommended to undertake useful social activities especially to enterprises, that regardless of the type of activity they conduct, intend to use both their own and local potentialities and global markets first of all. This is assumed to be the main conclusion drawn from this study. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
28--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorant
Bibliografia
  • Alvord S.H., Brown L.D., Letts C.W. [2002], Social Entrepreneurship and Social Transformation: An Exploratory Study, Harvard University, Cambridge.
  • Ardeni P.G. [2006], Social Enterprise Guide, Centre for International Development, Bologna.
  • Kotler P., Zaltman G. [1971], Social marketing: An approach to planned social change, Journal of Marketing 35.
  • Lipiec J. [2005], Koło etyczne, FALL, Kraków.
  • Lipiec J. [1972], Podstawy ontologii społeczeństwa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
  • Lipiec J. [2001], Świat wartości, FALL, Kraków.
  • Matusiak K. [2006], Rozwój Systemów Wsparcia Przedsiębiorczości - przesłanki, polityka i instytucje, Wydawnictwo Instytutu Technologii i Eksploatacji - PIB, Radom-Łódź.
  • Penc J. [1997], Leksykon Biznesu, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
  • Social Enterprise Coalition [2003], A guide to social enterprise, Londyn.
  • Social Enterprise Coalition [2005], A guide to social enterprise, Londyn.
  • Social Enteprise London [2005], Social Enterprise Journal, Londyn.
  • Strelau J. [2007], Psychologia, t. 3, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • University of Michigan Business School [2000], Raising the Bottom of the Pyramid: Strategies for Sustainable Growth, Michigan.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245499

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.