PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 19 Trendy i kierunki zmian we współczesnym marketingu | 9--17
Tytuł artykułu

Marketing społeczny jako wsparcie dla strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa firmy branży lotniczej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Marketing as A Base For Corporate Social Responsibility Strategies in the Aviation Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa ma swoje korzenie w erze rewolucji przemysłowej, która zmieniła świat na przełomie XIX i XX wieku. Teoretyczne podstawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (Corportate Social Responsibility - CSR) jako pierwszy na przełomie XIX i XX wieku sformułował A. Carnagie w swoim eseju The Gospel of Wealth1. Jego koncepcja opierała się na zasadach miłosierdzia oraz włodarstwa. Pierwsza z nich odwoływała się bezpośrednio do Pisma Świętego i głosiła, że osoby majętne powinny otaczać opieką i wspierać biedniejsze warstwy społeczeństwa. Druga zasada mówiła, że wielkie majątki powinny być traktowane przez ich właścicieli nie jako ich własność, ale jako dobre wspólne, powierzone im w zarządzanie przez resztę społeczeństwa.(tekst z oryginału)
EN
This article presents issues related to the social marketing of airlines and airport management groups. The theoretical framework of social marketing and corporate social responsibility is addressed, as well as the issue of the systematic approach corporate social responsibility of two largest organizations centered on airlines and airport management groups - IATA and ACI. The article also provides selected examples of specific activities relating to particular aspects of social marketing of a corporation from the aviation industry.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • A. Carnegie, The Gospel of Wealth and Other Timely Essays, The Century Co., New York 1901.
  • H. Bowen, Social Responsibility of the Businessman, Harper and Row, New York 1953.
  • A.B. Carroll, The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, "Business Horizons" 1991, No 7, s. 39-48
  • J. Adamczyk, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Teoria i praktyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009, s. 53-54.
  • B. Rok, Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004, s. 34-46.
  • G. Armstrong, R. Brennan, M. Harker, P. Kotler, Marketing an introduction, Pearson Education Limited, Edinburgh 2009, s. 563.
  • P. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005, s. 26-27.
  • P. Kotler, G. Zaltman, Social Marketing: An Approach to Planned Social Change, "Journal of Marketing" 1971, No 7, s. 5.
  • D. Walsh, R. Rudd, B. Moeykens, T. Moloney, Social Marketing for Public Health, "Health Affairs" 2003, No 2, s. 107.
  • R. Bowe, R. Hartley, K. O'Connor, Flying the Dirty Skies, "Environmental Magazine" 2004, No 5, s. 5.
  • D. Gaffney, Fly Eco-Friendly Skies, "Popular Science" 2008, No 2, s. 2.
  • IATA, Building a green future, Genewa 2008.
  • ACI, Guidance Manual: Airport Greenhouse Gas Emissions Management, ACI World Environment Standing Committee, Genewa 2007, s. 4.
  • Air France-KLM, Air France-KLM Corporate Social Responsibility Report 2009-2010, Paris-Amsterdam 2009, s. 36.
  • www.deltaairlines.com (16.11.2010).
  • Aeroports de Paris, Corporate Social Responsibility Report 2009, Paris 2009, s. 63.
  • www.aeroportsdeparis.fr (16.10.2010).
  • Delta Airlines, 2009 DELTA Corporate Responsibility Report, Building a Better Airline, Not Just a Bigger One, Atlanta 2009, s. 18.
  • www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,646,zamaskowani_turysci (14.10.2010).
  • www.kampaniespoleczne.pl/csrcrm,2501,walka_z_rakiem_piersi_na_wysokosci (14.10.2010).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.