PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 12 | 39--42
Tytuł artykułu

Wpływ dystansu wobec władzy na doskonalenie zarządzania jakością

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dystans wobec władzy określa, w jaki sposób słabsi członkowie organizacji (lub rodziny) akceptują fakt, że władza jest nierówno podzielona. W publikacji przedstawiono analizę relacji zachodzących pomiędzy dystansem wobec władzy a zarządzaniem jakością. Zwłaszcza skoncentrowano się na takich koncepcjach, jak TQM oraz TQL i określeniu wpływu małego i dużego dystansu wobec władzy na skuteczne zarządzanie. (abstrakt oryginalny)
EN
Power distance is the extent to which the less powerful members of organizations and institutions (like the family) accept and expect that power is distributed unequally. There is an analysis in the paper of the relations between power distance and the quality management. Especially we analyze TQM and TQL and impact of low and big power distance in the organization and in the country on successfully management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--42
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • [1] ADLER A., International Dimension of Organizational Behaviour, South-Western Thomson Learning 2002.
  • [2] GESTELAND R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • [3] GLIŃSKA-NEWEŚ A., Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, "Dom Organizatora", Toruń 2007.
  • [4] HAMPDEN-TURNER CH" TROMPENAARS A., Siedem kultur kapitalizmu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • [5] HAMPDEN-TURNER CH" TROMPENAARS A., Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • [6] HARRISON R., Understanding Your Organization's Character, "Harvard Business Review" 1972, no. 3.
  • [7] HOFSTEDE G., HOFSTEDE G.J., Cultures and Organizations: Software of the Mind: Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival, McGraw-Hill, New York 2004.
  • [8] HOFSTEDE G., Dimensions of National Cultures in Fifty Countries and Three Regions, w: Expiscation in Cross- cultural Psychology, DEREGOWSKI J.B., DZIURAWIEC S., ANNIS R.C., Swets and Zeitlinger, Lisse 1983.
  • [9] HOFSTEDE G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2007.
  • [10] HOFSTEDE G., Organizing for Cultural Diversity, "European Management Journal" 1989, no. 7.
  • [11] HUDELSON P. M., Culture and Quality: an Anthropological Perspective, "International Journal for Quality in Healthcare" 2004, vol. 16, no. 5, s. 345-346.
  • [12] JUNG J., XUEMEI S., The Effect of Organizational Culture Streaming from National Culture Towards Quality Management Deployment, "The TQM Magazine" 2008, no. 6, s. 622-635.
  • [13] LAURENT A., The Cultural Diversity of Western Conception of Management, "International Studies of Management and Organization" 1983, no. 13, s. 75-96.
  • [14] SCHEIN E., Organizational Culture and Leadership, Fossey-Bass, San Francisco-London 1997.
  • [15] SIEMIŃSKI M., Kształtowanie kultury organizacyjnej przedsiębiorstw przemysłowych, "Dom Organizatora", Toruń 2008.
  • [16] SITKO-LUTEK A., Kulturowe uwarunkowania doskonalenia menedżerów, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2004.
  • [17] SUŁKOWSKI Ł, Kulturowa zmienność organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • [18] The ISO Survey 2006, ISO, Geneve 2007.
  • [19] TROMPENAARS A., Riding the Waves of Culture, Nichols Brealy, London 1993.
  • [20] WOLNIAK R., Unikanie niepewności a zarządzanie jakością, "Przegląd Organizacji" nr 5/2007, s. 39-43.
  • [21] WOLNIAK R., Wpływ indywidualizmu i kolektywizmu kulturowego na wdrażanie koncepcji zarządzania jakością, "Przegląd Organizacji" nr 1/2007, s. 38-42.
  • [22] ZBIEGIEŃ-MACIĄG L., Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245641

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.