Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Od mediów społecznościowych do social CRM (SCRM)
Języki publikacji
Abstrakty
Social CRM (SCRM), often called CRM 2.0, is a new business approach that extends the current capabilities of the traditional CRM. SCRM uses social media services, techniques and technology to enable companies to engage with their customers. The aim of this article is to present the strengths of Social CRM in comparison traditional CRM. (fragment of text)
Obecnie media społecznościowe pełnią istotną rolę w kontaktach międzyludzkich. Stają się także ważnym kanałem dotarcia do potencjalnych klientów. Social CRM (SCRM) to narzędzie integrujące systemy CRM mediami społecznościowymi. W praktyce oznacza to możliwość prowadzenia przez firmy działań związanych z marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta w sieciach społecznościowych, opierając się na analizie informacji publikowanych w sieciach oraz zachowań ich członków. W artykule przedstawiono specyfikę Social CRM i wskazano istotne różnice pomiędzy tradycyjnym CRM i SCRM. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
89--98
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- University of Economics in Katowice, Poland
autor
- University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
- 5 Things You Need To Know About (Social) CRM (Definitions), http://wimrampen.com/2011/09/06/5-things-you-need-to-know-about-socialcrm- definitions/.
- Baird C.H., Parasnis G: From Social Media to Social CRM, ftp://public.dhe. ibm.com/common/ssi/ecm/en/gbe03391usen/GBE03391USEN.PDF.
- CRM 2.0 or Social CRM for Finacial Industry, http:// http://www.deloitte.com/ assets/Dcom-Croatia/Local%20 Assets /Documents /2012/FSINews 03.02- Social_CRM .pdf.
- Gałka A.: CRM w społeczności. Aplikacje Biznesowe. Kompendium CRM. Raport Computerworld 2012, nr 1.
- Greenberg P.: Social CRM Comes of Age. http://www.oracle.com/us/ products/applications/crmondemand/036062 .pdf.
- Greenberg P.: CRM at the Speed of Light. Essential Customers Strategies for the 21st Century. Third Edition. McGraw-Hill, 2010.
- Greenberg P.: Traditional CRM v. Social CRM. Is There a Difference? http://www.focus.com/briefs/traditional-crm-v-social-crm-there-difference/.
- Leary B.: Social CRM: Customer Relationship Management in the Age of Socially-Empowered Customer, http:// www.successwithcrm.com/Portals/76666/ docs/SocialCRM_Whitepaper_BrentLeary.pdf.
- Morgan J.: What Is Social CRM? http://www.socialmediaexaminer.com/ what-is-social-crm/.
- Ogneva M.: Why Your Company Needs to Embrace Social CRM, http://mashable.com/2010/05/21/social-crm/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245725