PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 117 Creativity support systems, methods, and applications | 133--141
Tytuł artykułu

Agile Development in the Context of User-Centered System Design

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Agile Development w kontekście User-Centered System Design
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Agile methods of software development have existed for many years, and are based on much older concepts. This kind of methods achieved its greatest success in small- to mid-sized, commercial applications. In recent years, Agile methods matured and the users became skilled in applying this methodology. It is capable to provide both tactical and strategic benefits. The tactical benefits of lower cost within schedule and increasing quality are important; however, the strategic benefits of being responsive and being able to adjust to the needs of the users more rapidly might be of even greater value. This could be a huge factor in today's world, where the companies need to get results faster. Given this backdrop, the question is: Can Agile methods produce a better software product in terms of usability? (fragment of text)
W artykule zaprezentowano zasady projektowania wymagane podczas tworzenia oprogramowania najbardziej użytecznego dla odbiorcy końcowego. Skonfrontowano te zasady z praktykami Agile. Zdaniem Autora postępowanie zgodne z obiema podanymi listami wytycznych podczas modelowania, projektowania, kodowania i testowania oprogramowania, powinno prowadzić do tworzenia systemów możliwie najbardziej użytecznych dla odbiorców końcowych. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Manifesto for Agile Software Development, 2001. Available: http://www.agile alliance.org.
  • Agile Development In 30 Seconds, 2012. Available: http:// www.techbook report.com/tutorials/agile-30-secs.html.
  • The Practices of Agile Modeling, 2010. Available: http://www.agile modeling.com/practices.htm.
  • Beck K.: Extreme Programming Explained: Embrace Change (Boston, MA: Addison-Wesley), 2000. Beyer, H. and Holtzblatt, K.: Contextual Design: Defining Customer-Centered Systems (San Francisco, CA: Morgan Kaufman), 1998.
  • Cooper A.: The Inmates are Running the Asylum: Why High-Tech Products Drive us Crazy and How to Restore the Sanity. SAMS, Indianapolis 1999.
  • Gulliksen J., Göransson B., Boivie I., Blomkvist S., Persson J., Cajander A.: Key Principles for User-Centred Systems Design. "Behaviour & Information Technology" November-December 2003, Vol. 22, No. 6, pp. 397- 409. Available (2012): http://www.informatik.uni-trier.de/~ley/ db/journals/ behaviourIT/behaviourIT22.html.
  • Gould J.D., Boies S.J., Ukelson J.: How to Design Usable Systems. In: Handbook of Human-Computer Interaction. Eds. M. Helander, T.K. Landauer and P. Prabhu. Elsevier Science B.V, Amsterdam 1997.
  • International Organisation of Standardisation (1999). ISO 13407 Human- Centred Design Process of Interactive Systems (International standard).
  • Karat J.: User Centered Design: Quality or Quackery? In: The ACM/SIGCHI Magazine, Interactions July-August 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171246007

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.