PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
8 (2001) | nr 2 (27) | 117--135
Tytuł artykułu

Preferencje konsumenckie kawy w aspekcie jej jakości

Warianty tytułu
Coffee Consumer Preferences in the Aspect of Its Quality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Preferencje konsumenckie należą do najważniejszych elementów zachowania się i postępowania konsumentów na rynku dóbr konsumpcyjnych. W niniejszej pracy przedstawiono preferencje konsumenckie kawy i cech towaroznawczych jej opakowań, na przykładzie mieszkańców województw Małopolskiego i Podkarpackiego oraz Warszawy. Na podstawie tych badań stwierdzono, że jakość sensoryczna kawy, jej smak i zapach, czyli smakowitość mają najważniejszy wpływ na kształtowanie preferencji konsumenckich. Konsumenci wybranych miast Małopolskiego i Podkarpackiego charakteryzują się zróżnicowaniem, pod względem swoich preferencji, w porównaniu z mieszkańcami Warszawy. (abstrakt oryginalny)
EN
Consumer preferences are one of the most important parts of consumer behaviour and actions on the consumer goods market. In this study, coffee consumer preferences are presented, also from the science-of-commodities viewpoint regarding package properties, on the example of inhabitants of chosen towns in Małopolskie and Podkarpackie voivodeships and of Warsaw. Basing on that research, it was stated, that sensory quality of coffee, taste and smell - ie flavour - have most influence on shaping the consumer preferences. Consumers from chosen towns in Małopolskie and Podkarpackie voivodeships are characterised by a greater differentiation on their preferences, when compared to inhabitants of Warsaw. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117--135
Opis fizyczny
Twórcy
  • Tchibo Warszawa Sp. z o. o.
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Baryłko-Pikielna N.: Konsument a jakość żywności, Żywność. Technologia. Jakość, 4(5), 1995.
  • 2. Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A.: Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, Canadian Consortium of Management Schools, AE, Warszawa-Kraków 1992.
  • 3. Berebeka J., Niemczyk A.: Zachowanie konsumentów na rynku, AE, Kraków 1997.
  • 4. Cichoń M.: Opakowanie w towaroznawstwie, marketingu i ekologii, Ossolineum, Wrocław, Warszawa, Kraków 1996.
  • 5. Cichoń Z.: Nowoczesne opakowalnictwo żywności, Ossolineum, Wrocław, Warszawa, Kraków 1996.
  • 6. Clarke R.J., Macrae R.: Coffee, Vol. 6: Commercial and technico-legal aspects, Elsevier Applied Science, London, New York 1988.
  • 7. Czarnecki A.: Jak tworzyć kwestionariusz ankiety (1), Marketing i Rynek, 5, 1995.
  • 8. Czarnecki A.: Jak tworzyć kwestionariusz ankiety (2), Marketing i Rynek, 6, 1995.
  • 9. Daszkiewicz A., Dobiegała-Korona B.: Opakowanie, instrument marketingu, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1998.
  • 10. Foxall G.B., Goldsmith P.E.: Psychologia konsumenta dla menedżera, PWN, Warszawa 1998.
  • 11. Garbarski L.: Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
  • 12. Grzela B., Gregorczyk Z., Krzywda D., Meissner H.G., Mynarski S., Niestrój R., Sagan A., Skrzypek J., Szubra M., Szumilak J.: Marketing. Wybrane zagadnienia. Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, AE, Kraków 1999.
  • 13. Hales C.F.: Opakowanie jako instrument marketingu, PWE, Warszawa 1999.
  • 14. Illy A., Viani R.: Espresso Coffee, Academic Press Limited, London, San Diego 1995.
  • 15. Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 1997.
  • 16. Kałdunek M.: Ziarnko do ziarnka, Marketing Polska, 3, 12, 1998, 18.
  • 17. Karpiel L., Skrzypek M.: Towaroznawstwo ogólne, AE, Kraków 1997.
  • 18. Kisiel P.: Społeczne aspekty badań marketingowych. Wybrane problemy. Wyd. AE, Kraków 1996.
  • 19. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Principles of marketing, Prentice Hall Europe, London, New York, Toronto, Sydney, Tokyo, Singapore, Madrid, Mexico City, Munich, Paris 1999.
  • 20. Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • 21. Lutyński J.: Techniki otrzymywania materiałów i podział. Wywiad kwestionariuszowy. Analizy teoretyczne i badania empiryczne. Ossolineum, Wrocław 1983.
  • 22. Mazurek-Łopacińska K.: Zachowanie nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wyd. AE, Wrocław 1997.
  • 23. Mynarski S.: Badania rynkowe w warunkach konkurencji, FOGRA, Kraków 1995.
  • 24. Nowak L.: Pozaekonomiczne determinanty zachowań nabywców, AE, Poznań 1995.
  • 25. PN-ISO 5492:1997. Analiza sensoryczna. Terminologia. Sensory analysis. Vocabulary.
  • 26. PN-ISO 8402: 1996. Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia.
  • 27. Podstawy marketingu, Praca zbiorowa pod red. Altkorna J., Instytut Marketingu, Kraków 1998.
  • 28. Ries A., Trout J.: 22 niezmienne prawa marketingu, PWN, Warszawa 1997.
  • 29. Rudnicki L.: Zachowania konsumenta na rynku, AE, Kraków 1996.
  • 30. Shepard R.: The psychology of food choice, Nutrition and Food Science, V/VI, 1990.
  • 31. Sidel J.L., Stone H., Bleibaum R., Thomas H.: Measuring sensory quality and setting consumer standards, Mat. European Sensory Network Seminar, nt.: Sensory quality and consumer acceptance of food, Pan, PTTŻ, Warsaw 1996, 5.
  • 32. Słownik pojęć towaroznawczych, pod red. Dudy I., Wyd AE, Kraków 1995.
  • 33. Solheim R., McEwan J.: Badania konsumenckie - metody i zastosowanie, Przem. Spoż, 12, 1996, 6.
  • 34. Statistica for Windows, StatSoft, Inc., Tulsa 1995.
  • 35. Sudoł S., Szymczak J. (red.): Testowanie opinii konsumentów, PWE, Warszawa, 1990.
  • 36. Tyszka T.: Psychologia zachowań konsumenckich, PWN, warszawa 1997.
  • 37. Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
  • 38. Wojak P.: Przygotowanie badań marketingowych, Marketing i Rynek, 2, 1995, 13.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171246183

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.