PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 54 | 98--109
Tytuł artykułu

Zarządzanie jakością usług na rynku otwartych funduszy emerytalnych

Autorzy
Warianty tytułu
Service Quality Management on the Market of Open Old-Age Pension Funds in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowy cel systemu zarządzania jakością koncentruje się na satysfakcji klienta i zaspokojeniu jego oczekiwań m.in. poprzez stałe doskonalenie tego systemu i zapobieganie ewentualnym niezgodnościom. Koncentracja na kliencie poprzez zrozumienie aktualnych i przyszłych jego potrzeb, wyjście naprzeciw jego wymaganiom oraz przewidywanie oczekiwań, jakie klient może wyrazić, powinna stanowić podstawowy punkt wyjścia do konstruowania systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Jakość coraz częściej postrzegana jest nie tylko w kontekście strategii marketingowych, ale także w aspekcie kompleksowego zarządzania przez jakość. TQM (ang. total quality management) sprowadza się zatem do takiego zarządzania przedsiębiorstwem, by było ono wiodące na wszystkich płaszczyznach produktów i usług, które są dla klienta ważne. Natomiast warunkiem koniecznym do wdrożenia tego systemu jest pełne zaangażowanie pracowników organizacji do osiągnięcia założonych celów. Oprócz personelu czynnikami determinującymi wysoką jakość usług są: organizacja i struktura firmy, pomiar reklamacji i zadowolenia klienta, techniczne wsparcie, komunikacja wewnętrzna oraz zewnętrzna. (fragment tekstu)
EN
More and more frequently management of an open old-age pension fund is based on complex systems of quality management. As results from the studies, in open old-age pension funds the main attributes of quality are significantly connected with personnel and customer service. Therefore, this sector of financial services also confirms how important employees are in the process of providing services of high quality. Other elements which have a significant influence on the quality of the funds are also strategies of communication with customers and aspects connected with a widely perceived image of the funds. At the same time, considering inevitable increase of the customers' knowledge in the future, it is necessary to take up intensive activities oriented towards constant improvement of quality which seems to be one of the main factors in the creation of competitive advantage on the market under analysis. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
98--109
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • "Biuletyn Kwartalny UNFE" 2000, nr 4.
  • "Biuletyn Miesięczny KNUiFE" 2003, nr 3.
  • Fido L., Przesłanki wdrażania systemów zarządzania jakością w instytucjach finansowych na przykładzie towarzystw emerytalnych, w: Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych, red. J. Garczarczyk, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.
  • Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
  • Le Blanc G., Nguyen N., Customers' Perceptions of Service Quality in Financial Institutions, "International Journal of Bank Marketing" 1998, vol. 6, no. 4.
  • Mudie P., Cottam A., Usługi. Zarządzanie i marketing, PWN, Warszawa 1998.
  • Olejnik I., Zachowania klientów na rynku otwartych funduszy emerytalnych w Polsce, w: Konsumpcja i rynek w warunkach zmian systemowych, red. Z. Kędzior, E. Kieżel, PWE, Warszawa 2002.
  • Olejnik I., Jakość usług otwartych funduszy emerytalnych w opinii klientów, "Problemy Jakości" 2002, nr 8.
  • Opolski K., Zarządzanie przez jakość w usługach finansowych, w: Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń, red. J. Garczarczyk, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  • Pomykalski A., Nowoczesne strategie marketingowe, Infor, Warszawa 2001.
  • Styś A., Styś S., Kreatywność w marketingu, w: Marketing, koncepcje, badania zarządzanie, red. L. Żabiński, K. Śliwińska, PWE, Warszawa 2002.
  • www.aig-pte.pl.
  • www.cu.com.pl.
  • www.ptepzu.pl.
  • Żurawik B., Żurawik W., Marketing usług finansowych, PWN, Warszawa, 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171246941

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.