PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 25 | 47--60
Tytuł artykułu

Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) jako element społecznego inwestowania (SI)

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as a Component of Social Investing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Referat prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w czterech aspektach: samej definicji CSR, trzech podstawowych modeli CSR, korzyści, jakie niesie dla przedsiębiorstw wykorzystywanie koncepcji CSR, a także zarzutów, jakie są formułowane wobec tej koncepcji. Referat jest związany z czterema obszarami zainteresowań naukowych i badawczych Autorów, tj. koncepcji zarządzania wartością (VBM), koncepcji kapitału intelektualnego (IC), społecznego inwestowania (SRI), modeli biznesowych (BM).(abstrakt oryginalny)
EN
The work presents the concept of Corporate Social Responsibility in its four aspects: the idea of CSR itself, the three basic models of CSR, the benefits given to enterprises using CSR and the opinions of its adversaries. The present paper is connected to four scientific scopes of interest of the Authours: VBM, IC, SRI and BM.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Adamczyk J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw: teoria i praktyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
  • Bem K.: Motywy zaangażowania społecznego biznesu i płynące z tego korzyści, [w:] Społeczna odpowiedzialność organizacji gospodarczych, red. J. Sosnowski, Kieleckie Towarzystwo Edukacji Ekonomicznej na zlec. Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiego, Kielce 2008.
  • Bojar E., Żelazna-Blicharz A.: Przejawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw względem środowiska naturalnego, [w:] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych, t. 2, red. A. Herman, K. Poznańska, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2008.
  • Fiłek J.: Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy sposób prowadzenia działalności gospodarczej, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2006.
  • Green Paper, Promoting a European framework for corporate social responsibility, Commission of the European Communities, Brussels 2001.
  • Johnson H.: Business In Contemporary Society: Framework and Issues, Wadsworth, Belmont, CA 1971.
  • Kasiewicz S., Rogowski W.: Inwestycje hybrydowe - nowe ujęcie oceny efektywności, Oficyna SGH, Warszawa 2009.
  • Kasiewicz S., Rogowski W., Kicińska M.: Kapitał intelektualny z perspektywy interesariuszy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Klimczak B.: Etyka gospodarcza, [w:] Etyka biznesu, gospodarki i zarządzania, red. W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, D. Miller, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Fundacja Wiedza i Działanie im. L. Von. Milesa i T. Kotarbińskiego, Warszawa 1999.
  • Kulawczuk P., et al., Analiza korzyści ekonomicznych ze stosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w polskich przedsiębiorstwach, [w:] Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki biznesu na zarządzanie przedsiębiorstwami, red. P. Kulawczuk, A. Poszewiecki, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.
  • Łudzińska K.: Indeksy zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie 2009, nr 4, KNOP SGH.
  • McGuire J.W.: Business and Society, McGraw-Hill, New York 1963.
  • Nöthinger M.: Budowanie wartości dzięki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw - spojrzenie z perspektywy biznesu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, http://fob.org.pl/strona.php?id_a=746&kat=172, 2008-05-08.
  • Poszewiecki A.: Kontrowersje wokół społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki biznesu na zarządzanie przedsiębiorstwami, red. P. Kulawczuk, A. Poszewiecki, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.
  • Rogowski W., Korpus J., Deluga K.: Miejsce społecznej odpowiedzialności w strategiach przedsiębiorstw, referat na konferencję: Społeczna odpowiedzialność biznesu - moda, manipulacja czy strategia? UMK, Toruń 2009.
  • Rok B.: Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  • Rojek-Nowosielska M.: Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2006.
  • Rybak M.: Etyka menedżera: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Strategia CSR zwiększa sprzedaż, http://www.egospodarka.pl/32323,Strategia-CSR-zwieksza-sprzedaż,2,11,1.html, 2008-07-15.
  • Value Based Management: koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247053

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.