PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Współczesna gospodarka - wyzwania i oczekiwania | 81--91
Tytuł artykułu

Public relations jako instrument wykorzystywany przez państwo do wzmacniania w społeczeństwie poczucia bezpieczeństwa narodowego

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematyka bezpieczeństwa narodowego jest bardzo ważna tak ze względów naukowych, jak i politycznych i społecznych. W dobie terroryzmu , a także zorganizowanej przestępczości, która anektuje nie tylko przestrzeń materialną, ale i cyberprzestrzeń, bezpieczeństwo staje się pojęciem centralnym dyskursu publicznego, naturalnie więc zwraca uwagę obywateli. Dyskusja o bezpieczeństwie jest z jednej strony zjawiskiem pozytywnym - animuje wiele działań minimalizujących przestępczość, choć z drugiej strony może być przyczyną paniki moralnej, a w rezultacie - penalizacji zachowań niegroźnych dla ładu publicznego, czy też radykalnego zaostrzenia kar. Stąd konieczność prowadzenia wielowątkowej dyskusji na jego temat i podejmowania tych wątków, które dotychczas nie były szerzej analizowane. Dlatego też niniejszy artykuł ma na celu przyjrzenie się związkom pomiędzy public relations organów państwa a bezpieczeństwem jego obywateli. Warto zastanowić się, czy public relations rzeczywiście ułatwia obywatelom zrozumienie i aprobatę działalności organów państwa; watro także przyjrzeć się, czy i jak działalność public relations organów państwa pozwala na budowanie wzajemnego zaufania pomiędzy rządzącymi a obywatelami.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Zielińska I.: Panika moralna, czyli walka o wartości. "Czas Kultury" 2010, nr 4(157).
  • Świniarski J.: Bezpieczeństwo jako substytut szczęścia. W: Zarządzanie bezpieczeństwem - wyzwania XXI wieku. Red. M. Lisiecki. WSZiP, Warszawa 2008.
  • Kukułka J.: Narodziny nowych koncepcji bezpieczeństwa. W: Bezpieczeństwo międzynarodowe w Europie Środkowej po zimnej wojnie. Red. J. Kukułka. Warszawa 1994.
  • Stachowiak Z.: Ekonomiczny wymiar bezpieczeństwa narodowego. W: R. Jakubczak, J. Flis: Bezpieczeństwo narodowe Polski w XXI wieku. Wyzwania i strategie. Warszawa 2006.
  • Woronow W.: Transformacija ponimanija ekonomiczeslcoj bezopasnosti obszczestwa i czelowielca. Drosiba un tautas attistiba. Security and National Development. Daugavpils 2004.
  • http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3 876790
  • Lippmann W.: U.S. Foregin Policy: Shield od the Republic. Littré Brown and C.O, Boston 1943.
  • Sarkesian S.: U.S. National Security: Policy Makers, Processes, and Politics. Lynne Reiner Publishers, Boulder, New York 1995.
  • Wojcik K.: Public relations od Ado Z. Placet, Warszawa 2001.
  • Seitel F.P.: Public relations w praktyce. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Bielawski P.: Public relations - zarządzanie informacjami, www.proto.pl, dostęp: 06.05.2011.
  • Siewierska-Chmaj A., Zaborowska E.: Funkcja public relations w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie 2000, nr 4.
  • http://www.abw.gov.p1/portal/pl/4/63/Zadania.html
  • Strategia informowania i promocji obronności,www.mon.gov.pl/pliki/File/strategia_informowaniaJ_promocji.doc, dostęp: 05.06.2011.
  • http://www.obrona-cywilna.pl/artykul.html?id_artykul=53
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247227

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.