PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Warsztaty doktoranckie' 09. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia | 426--436
Tytuł artykułu

Osobiste uwarunkowania zachowań konsumenckich na rynku mieszkaniowym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem referatu jest przegląd i charakterystyka czynników osobistych określających proces podejmowania decyzji nabywczych przez konsumentów na rynku nieruchomości mieszkaniowych. Czynniki te mają niezwykle istotny wpływ na zachowania konsumentów na rynku mieszkaniowym oraz na kształtowanie produktu - mieszkania lub domu - przez dewelopera. (...) Konsumenci dokonując zakupu mieszkania (domu), pragną zaspokoić szereg różnorodnych potrzeb i pragnień, wśród których można wyróżnić poczucie bezpieczeństwa, chęć wyróżnienia się na tle innych, zyskanie uznania i prestiżu oraz wiele innych. Decyzje podejmowane przez konsumentów na tym rynku mają wyjątkowe znaczenie, gdyż cena nieruchomości jest relatywnie wysoka, a okres użytkowania wyjątkowo długi. Dlatego decyzje dotyczące zakupu, a nawet wynajmu są z tych powodów bardziej przemyślane. (fragment tesktu)
Twórcy
Bibliografia
  • Co znaczy mieszkać. Szkice antropologiczne. Red. M.Woroniecka. Wydawnictwo Trio, Warszawa 2007.
  • Collins R. : Interaction Ritual Chains. Princeton University Press, Princeton - Oxford 2004.
  • Featherstone M. : Lifestyle and Consumer Culture. "Theory,Culture and Society" 1987.
  • Hodgkiss Ph. : The Making of the Modern Mind. The Athlone Press, London-New York 2001.
  • Jachnis A. : Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Warszawa 2007.
  • Kotler Ph. : Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Kuman K. : Home. The Promise and Predicament of Private Life and the End of the Twentieth Century. The University of Chicago Press, Chicago 1997.
  • Offe C. : Contradictions of the Welfare State. MIT Press, Cambridge 1993.
  • Rudnicki L : Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 2004.
  • Rynkowe zachowania konsumentów. Red. E.Kieżel. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2000.
  • Sennett R. : The Fall of Public Man. Cambridge University Press, Cambridge 1977.
  • Stachura E. : Determinanty kształtowania produktu na rynku mieszkaniowym. Studia i Materiały Towarzystwa Naukowego Nieruchomości, Olsztyn 2008, nr 16/2.
  • Stachura E. : Marketing na rynku nieruchomości. PWE, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247229

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.