PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach | 61--76
Tytuł artykułu

CSR jako narzędzie budowania marki

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W prezentowanym artykule autorka podejmuje temat związany z relacjami pomiędzy PR a CSR. Stara się odpowiedzieć na pytanie: jak tworzyć wizerunek firmy poprzez użycie idei CSR oraz udowodnić, że firmy, które wprowadzają ideę społecznej odpowiedzialności w życie, uzyskują przewagę konkurencyjną. W artykule został również pokazany przykład organizacji Fiat Auto Poland SA (FAP), która bardzo aktywnie i z dużym zaangażowaniem podejmuje działania w tym zakresie. FAP jest firmą, która nie tylko chce zaspokajać potrzeby klientów (również tych potencjalnych), ale także dbać o środowisko naturalne, tworzyć miejsca pracy czy sponsorować regionalne inicjatywy społeczne i kulturalne. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Karczewski L: Etyka biznesu: kulturowe uwarunkowania. Oficyna Wydawnicza PO, Opole 2008.
  • Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Zbiegień-Maciąg L.: Etyka w zarządzaniu. CiM, Warszawa 1997.
  • Żemigała M.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji. Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2007. www.iped.pl/publikacje/Analiza_korzysci_ekonomicznych_csr.doc, 28.05.2011.e.
  • Nogalski B., Ronkowski R.: Współczesne przedsiębiorstwo, problemy funkcjonowania i zatmdniania. Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń 2007.
  • Wołowiec T.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa nową formułą zarządzania. W: "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 3/6501. Orgmasz, Warszawa 2004.
  • Tyszkiewicz A.: Corporate Social Responsibility - wybór czy konieczność? W: Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków. Red. B. Janiszewska. Wydawnictwo Związku Firm Public Relations, Warszawa 2006.
  • Freeman R.E.: Strategic Management: A Stakeholder Approach. Pitnam, Boston 1984.
  • Rybak M.: Społeczna odpowiedzialność biznesu - idea i rzeczywistość. "Gospodarka Narodowa" 2001, nr 3.
  • Drucker P.: Praktyka zarządzania. Czytelnik, Warszawa 1998.
  • http://www.danone.pl/csr/nasze_raporty, dostęp: 3.07.2011.
  • www.iblf.org, dostęp:.05.2011.
  • Dębek K: Otwartość w cenie. "Forbes" 2007, nr 12.
  • www.iped.pl/publikacje/Analiza_korzyści_ekonomicznych_csr.doc, dostęp: 28.05.2011.
  • Proszowska A.: Społeczna odpowiedzialność biznesu a wartość firmy. W: Public relations. Teoretyczne i praktyczne aspekty sztuki komunikowania. Red. H. Przybylski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2008.
  • Hope E.: Odpowiedzialność w działaniach public relations - zasady etyczne. W: Public relations, znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Red. J. Olędzki, D. Tworzydło. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Cenker E.M.: Public relations. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2000.
  • Krupski R.: Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej. Wydawnictwo AE, Wrocław 2004.
  • Kuśmierski S.: Public Relations w procesie opiniotwórczym. Wydawnictwo Almamer, Warszawa 2006.
  • Kasperek M.: Biznes odpowiedzialny. W: "Personel i Zarządzanie", Info, 2008, nr 1.
  • Kandefer M.: Społeczna odpowiedzialność firmy. W: "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 10/6691. Red. W. Grudzewski. Wydawnictwo Orgmasz, Warszawa 2004.
  • Perechuda K: Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, metody, modele. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  • Dobrzański K: Public relations jako środek komunikacji w gminie. W: Public relations w zarządzaniu firmą. Red. D. Tworzydło, T. Soliński. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2004.
  • Olbrot A.: Czas Społecznie Ruszać. "Press Magazyn Ekstra", CSR 2009 trendy, nr 20, czerwiec 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247335

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.