PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach | 125--133
Tytuł artykułu

Czy PR potrzebuje retoryki?

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Retoryka została zaadaptowana przez współczesną teorię komunikacji, w ten sposób stała się zarówno jednym z jej filarów, jak i przedmiotem zainteresowania różnych dyscyplin i transdyscyplin naukowych: filozofii, psychologii, reklamy, marketingu, PR-u. Jest przydatnym narzędziem służącym tworzeniu tekstów oraz ich analizie. (...) W Polsce refleksja nad retoryką została zaniechana w XIX wieku. Obecnie odradza się, jak wskazują pojawiające się opracowania, przydatne również na gruncie teorii i praktyki PR-u.(fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
Bibliografia
  • Bielicka B.: Miejsce i rola retoryki w public relations o wymiarze strategicznym. W : Public relations. Skuteczna komunikacja w teorii i praktyce. Red. H. Przybylski. Akademia Ekonomiczna, Katowice 2006.
  • Wawro E.: Retoryka i etyka public relations. W: Public relations. Teoria i praktyka komunikowania. Red. H. Przybylski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007.
  • Widerski J.: Retoryka wyznacznikiem przekazów nakłaniających. Mechanizmy retoryczne występujące w public relations. W: Public relations. Aktualne zagadnienia sztuki komunikowania w teorii i praktyce. Red. R. Maćkowska, H. Przybylski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2009.
  • Ćwiklińska J.: Międzykulturowy transfer wiedzy w polskim dyskursie public relations. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2009.
  • Lichański J.: Wprowadzenie do historii, teorii i praktyki retoryki,http://www.lichanski.pl, dostęp: 14.09.2010.
  • Lichański J.: Retoryka. Od renesansu do współczesności - tradycja i innowacja. DiG, Warszawa 2000.
  • Arystoteles: Retoryka. Retoryka dla Aleksandra. Poetyka. Warszawa 2004.
  • Douglass R.B.: Arystotelesowska koncepcja komunikacji retorycznej. W: Retoryka. Red. M. Skwara. Słowo/obraz/terytoria, Gdańsk 2008.
  • Wojcik K.: Public relations wśród naukowych dyscyplin i badań za granicą i w Polsce. W: Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Red. H. Przybylski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2004.
  • Warchala J.: Retoryka w obszarze public relations. W: Retoryka. Red. M. Barłowska, A. Budzyńska-Daca, P. Wilczek. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • Rhetorical and Critical Approaches to Public Relations II. Red. R.L. Heath, E.L. Toth, D. Waymer. Routledge, New York 2009.
  • Adamus-Matuszyńska A.: Psychospołeczne podstawy public relations. W: Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Red. J. Olędzki, D. Tworzydlo. PWN, Warszawa 2006.
  • Tokarz M.: Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
  • Lichański J.: Retoryka a/i media: Próba określenia pól wspólnych, http://www. wsd.edu.pl/publikacje/retoryka.pdf, dostęp: 14.09.2010.
  • Knape J.: Rhetorik und neue Medien, www.mediendaten.de/fileadmin/Texte/Knape 04.pdf, dostęp: 14.09.2010.
  • Pindel R. : Nowa retoryka w ujęciu Chaima Perelmana oraz Lucie Olbrechts-Tyteca w kontekście badania tekstu biblijnego, http://www.wtl.us.edu.pl/ssht/36,2/ SSHT_36,2(2003)414-436.pdf, dostęp: 14.09.2010.
  • Lichański J.: Myślenie o retoryce. "Teksty Drugie" 2002, No. 1/2 (73/74).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247375

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.