PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach | 256--275
Tytuł artykułu

Poza-PR-owskie kreowanie wizerunków narodowych: przykład "Entropy"

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest próbą refleksji nad niekonwencjonalnymi, nie zawsze oficjalnymi i zaplanowanymi przez specjalistów z zakresu PR działaniami, do których niewątpliwie należy wystawa "Entropa". Stanowi ona doskonały przykład działań wizerunkowych w odniesieniu do narodu, które można zaklasyfikować jako przejaw obywatelskiej dyplomacji. Należy przy tym podkreślić, że mówiono o niej bardzo wiele, komentując ją w mediach, w prasie lokalnej i międzynarodowej oraz w Internecie, gdzie zaistniała na swojej własnej stronie. Tym samym stała się głośnym wydarzeniem, które przyczyniło się do przekazania określonych wizerunków narodowych bardzo szerokiemu gronu odbiorców. Podkreślmy, że atmosfera skandalu, która jej towarzyszyła, przyczyniła się do jej nagłośnienia, co nie pozostało bez znaczenia dla zamierzonego i niezamierzonego efektu.(fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Riordan S.: The new diplomacy. Polity Press, Cambridge 2003.
  • Szyfter J.P.: Public Relations w Internecie. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.
  • Castells M.: Społeczeństwo sieci. PWN, Warszawa 2007.
  • Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków. Red. J. Czapiński, T. Panek. Załącznik 2, s. 207, www.diagnoza.com, dostęp: 27.07.2010.
  • Goban-Klas T.: Cywilizacja medialna. WSiP, Warszawa 2005.
  • 2009 Edelman Barometer, www.edelman.co/trust, dostęp: 29.07.2010.
  • Social networking and reputaion risk in the workplace. Deloitte LLP 2009 Ethics & Workplace Survey results, www.deloitte.com, dostęp: 29.07.2010.
  • Barrow S., Mosler R.: The Employer Brand. Bringing the best of brand management to people at work. John Wiley & Sons, Ltd 2005.
  • Recruitment, retention and turnover. Annual Survey 2008. Chartered Institute of Personnel and Development, London 2008, www.cipd.co.uk, dostęp: 30.07.2010.
  • Stan kapitału ludzkiego w Polsce. Raport Polskiego Towarzystwa Zarządzania Kadrami. PSZK 2008, www.pszk.org.pl, dostęp: 31.07.2010.
  • Revealing the corporation perspectives in identity, image, reputation, corporate branding and corporate-level marketing. Red. J.M.T. Balmer, S.A. Greyser. Routledge, London 2003.
  • Burszta J.W.: Tożsamość kulturowa, www.kongreskultury.pl/title,pid,359.htlm, dostęp: 10.07.2010.
  • Bell D.: Kulturowe sprzeczności kapitalizmu. PWN, Warszawa 1998.
  • Taylor Ch.: Źródła podmiotowości. Narodziny tożsamości nowoczesnej. PWN, Warszawa 2001.
  • MARKA DLA POLSKI. Podstawowy Koncept realizacyjny I etapu marketingu narodowego wg kontraktu KIG z zespołem Wally'ego Olinsa, www.imp.org.pl/ marka-dla-polski/podstawa-konceptu.htlm, dostęp: 27.07.2010.
  • Polska 2030. Wyzwania rozwojowe, www.polska2030.pl, dostęp: 27.07.2010.
  • Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M.: Psychologia społeczna. Serce i umysł. PWN, Warszawa 2004.
  • Kłoskowska A.: Kultury narodowe u korzeni. PWN, Warszawa 1996.
  • Szczygieł M.: "Wkurzacz czeski", www.kobieta.gazeta.pl/kobieta/1,96109,5579849, Wkurzacz_czeski.htlm?as=2&strtsz=x, dostęp: 25.07.2010.
  • Entropa, oficjalna strona Davida Cemego, www.davidcemy.cz/startEN.htlm, dostęp: 24.07.2010.
  • Hill R.: My Europejczycy. Jacek Santorski &Co., Warszawa 2004.
  • Relacja z konferencji Wizenmek Polski i Polaków w krajach Unii Europejskiej, www.wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/36681 .html, dostęp: 29.07.2010.
  • Sonda internetowa, www.tvn24.pl/1001670,1,1,czy uwazasz-ze-rzezba-dobrze- oddaje stereotypy-dotyczace-polski, sondy.htlm, dostęp: 29.07.2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247451

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.