PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach | 349--358
Tytuł artykułu

Media relations jako istotny element kreowania wizerunku nowoczesnej organizacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W wyniku działań media relations osiągamy następujące cele: kształtujemy pozytywne nastawienie do organizacji, przekazujemy pożądany jej wizerunek otoczeniu, budujemy sprzyjającą opinię interesariuszy oraz reputację organizacji. media relations pomagają w utrzymaniu, wzbudzaniu, odzyskiwania utraconego zaufania organizacji. Pełnią rolę w niwelowaniu lub zmniejszaniu różnic pomiędzy stanem faktycznym organizacji a oczekiwaniami i wyobrażeniami odbiorców jej działań. Wyrównywanie interesów, dostosowywanie się w przedmiotowym działaniu, dopasowywanie się, co ma znaczenie w ograniczaniu lub likwidowaniu przez public relations działań konfliktowych, wzmacnianie organizacji na okres kryzysu wpływa na akceptację społeczną. Działania media relations utrwalają, pozyskują lub pogłębiają poparcie dla organizacji, jej polityki, strategii, władz lub pozwalają na odzyskiwanie utraconego poparcia w przestrzeni społecznej.(fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Rozwadowska B.: Public Relations - teoria, praktyka, perspektywy. Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2002.
  • Wojcik K.: Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Placet, Warszawa 2005.
  • McQuail D.: Teoria komunikowania masowego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Goban-Klas T.: Media i komunikowanie masowe. PWN, Warszawa 2004.
  • Jabłoński W.: Kreowanie informacji. Media relations. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Davis A.: Public relations. PWE, Warszawa 2007.
  • Bykowski S.: W jaki sposób firmy wykorzystują informacje pochodzące z monitoringu mediów? W: Public relations instytucji użyteczności publicznej. Red. E. Hope. Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.
  • Mikułowski-Pomorski J., Nęcki Z.: Komunikowanie skuteczne. Kraków 1983.
  • Słownik języka polskiego. PWN, Warszawa 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247459

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.