PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 36 | 245--252
Tytuł artykułu

Czynnik konkurencji w strategii zorientowanej na wzrost wartości przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Competition Factor in the Strategy Oriented to the Increase of Value the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przewaga konkurencyjna generuje wartość dodaną dla firmy, będącą podstawą osiągania bardzo dobrych wyników finansowych w momencie wyprzedzania konkurencji z danym rozwiązaniem. Czynnik konkurencji w strategii zorientowanej na wzrost implikuje potrzebę poszukiwania, utrwalania i rozwijania przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa, a także poszukiwania rozwiązań chroniących firmę przed słabościami konkurencyjnymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The competitive edge is generating the value added for the company, enabling to achieve very good financial results by outstripping the competition with the market offer. The competition factor in the strategy oriented to the increase is entailing the need of the search, strengthening and developing competitiye edges of the company, as well as seeking solutions protecting the company from competitive weaknesses.(original abstract)
Twórcy
  • Leks Sp. z o.o.
Bibliografia
  • Janasz W. (red). Innowacje, konkurencja, kreowanie wartości, struktura kapitału, modele oceny przedsiębiorstw. Szczecin 2004.
  • Moszkowicz M., Przewagi konkurencyjne - próba systematyzacji, w: J. Jeżak (red). Rozwój teorii i praktyka zarządzania strategicznego. Łódź, 2003.
  • Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  • Porter M.E., Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York 1985.
  • Richard E.S., Boulton D.B., Libert D., Samek S.M., Odczytując kod wartości, WIG Press, Warszawa 2001.
  • Skoczylas W, Determinanty i modele wartości przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
  • Wawak T., Zarządzanie przez jakość, www.zes.pl</left> z dnia 26.10.2005.
  • Zielińska-Głębocka A., Konkurencyjność przemysłowa Polski w procesie integracji w Unią Europejską, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247507

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.