PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 8 | 26--31
Tytuł artykułu

Dostawca z wyboru w strukturze doskonalenia World Class Manumfacturing

Autorzy
Warianty tytułu
Supplier by Choice in the Structure of World Class Manufacturing Improvement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszej publikacji jest pokazanie przykładowych działań implementowanych w przedsiębiorstwach w ramach poszczególnych filarów Produkcji Klasy Światowej (WCM) i doskonalących jego pozycję. Rozważania teoretyczne wzbogacono analizą case study. Jako studium przypadku posłużyło przedsiębiorstwo hutnicze ArcelorMittal Poland, które dąży do uzyskania pozycji rynkowej producenta (dostawcy) o wymogach światowych w ramach założeń metodologii WCM. (fragment tekstu)
EN
The article shows relations between methodology of WCM and strategy of supplier by choice. In the article basic pillars of WCM were characterized to answer: how they are involved in realization of the strategy. Mentioned strategy is performed in metallurgical enterprise ArcelorMittal Poland within pillars of World Class Manufacturing (WCM). WCM standards are based on the assumption "banish waste and create wealth in your corporation" (J.P. Womack, D.T. Jones, Lean Thinking: Banish Waste and Create Wealth in Your Corporation, Simon & Schuster, New York 2002). Some examples of the activity were presented in the article. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
26--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • W. Smid, Leksykon menedżera, hasło: klienta lojalność, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000, s. 158.
  • J.P. Womack, D.T. Jones, Lean Thinking: Banish Waste and Create Wealth in Your Corporation, Simon & Schuster, New York 2002.
  • B. Gajdzik, World Class Manufacturing in metallurgical enterprise, Metalurgija 2013, no 1 (t. 52), s. 131-134.
  • B. Gajdzik, Kompleksowo o filarach Produkcji Klasy Światowej w hutnictwie stali - WCM, Hutnik-Wiadomości Hutnicze 2012, nr 10 (t. 79), s. 755-761.
  • B. Gajdzik, Troska o jakość w łańcuchu dostaw, Problemy Jakości 2013, nr 5, s. 19-23.
  • K. Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE, Warszawa 2004, s. 180-183.
  • M. Imai, Kaizen. The key to Japan's Competitive Success. Random House Business Division, New York 1984, w: K. Lisiecka, Kreowanie jakości, AE, Katowice 2002, s. 220-221.
  • M. Zairi, Total Quality Management for Engineers, Woodhead Publishing, Cambridge 1991, s. 193.
  • S. Cannon, Supplying the service to the Internal Customer, Purchasing and Supply Management 1995, April, za: K. Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE, Warszawa 2004, s. 181.
  • B. Gajdzik, Pracownik wiedzy inicjatorem zmian w przedsiębiorstwie, w: R. Knosala (red.), Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2012, s. 913-924.
  • B. Gajdzik, Budowanie zaangażowania pracowniczego w przedsiębiorstwie - analiza przypadku, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi 2012, nr 2 (t. 85), s. 68-88.
  • W. Ocieczek, B. Gajdzik, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw produkcyjnych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010.
  • E. Oczkowicz, Chcemy być dostawcą w wyboru, Jedynka (Gazeta zakładowa AMP), Dąbrowa Górnicza 2013, kwiecień, s. 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248219

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.