Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Obserwując szybko zachodzące zmiany na poszczególnych segmentach rynku finansowego należy postawić pytanie : czy zmniejszają one, czy pogłębiają asymetrię informacji w relacjach instytucja finansowa - klient ? Celem niniejszego opracowania jest próba odpowiedzi na to pytanie. Nie jest ona jednak jednoznaczna i wymaga prześledzenia zmian w dwóch obszarach. Pierwszy obszar asymetrii informacji to dostęp do informacji, zaspokojenie zapotrzebowania na informację, co wymaga dotarcia do odpowiednich źródeł informacji, drugi to umiejętność wykorzystania posiadanej informacji, co wymaga już wiedzy ekonomicznej. Najlepiej zmiany te są widoczne w relacjach bank, jako instytucja finansowa, a klient. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
53--60
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Dziawgo L., Dziawgo D. : CSR I IR - niełatwe antidotum na toksyczną bankowość. " Bezpieczny Bank" 2010, nr 1(40).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, Dz.U. 1997, nr 140, poz. 939 z późn. zm., art. 111a.
- Ustawa z 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, Dz.U. 2010, nr 81, poz. 530 z późn. zm., art. 2.
- www.cigi.pl/partnerzy
- www.bik.pl/produkty/dla przedsiębiorcy
- www.cigi.pl/oferta
- Liedel K., Serafin T. : Otwarte źródła informacji w działalności wywiadowczej. Zarządzanie bezpieczeństwem. Difin, Warszawa 2011, s. 41 i dalsze.
- Marcinkowska M. : Ocena działalności instytucji finansowych. Difin, Warszawa 2007, s. 136.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248737