PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 37 | 70--87
Tytuł artykułu

Diagnoza koniunktury na rynku usług bankowych i ubezpieczeniowych w Polsce w latach 1992-2001

Warianty tytułu
Diagnosis of Business Conditions on the Market of Banking and Insurance Services in Poland in the Years 1992-2001
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Katedra Badań Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu wraz z Zakładem Badań Marketingowych INFOMARKT, stosując metodę testu koniunktury, prowadzi od roku 1992 systematyczny monitoring koniunktury na rynku usług bankowych, a od 1993 roku na rynku usług ubezpieczeniowych. Badania te prowadzone są co kwartał wśród 550 jednostek bankowych oraz około 500 jednostek ubezpieczeniowych, reprezentujących wszystkie centrale oraz losowo dobrane oddziały i inspektoraty, zlokalizowane na terenie całej Polski. Prezentowane w niniejszym opracowaniu wyniki są wybranymi rezultatami tych blisko dziesięcioletnich badań. W badaniach metodą testu koniunktury podstawę oceny zmian na rynku stanowią salda koniunktury. Salda przyjmują wartości z przedziału -100 (silny spadek) do +100 (silny wzrost) i określają tempo zmian w danym kwartale w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. (fragment tekstu)
EN
The Chair of Marketing Research of the University of Economics in Poznan along with the Institute of Marketing Research INFOMARKT, using the business survey method, has been conducting since 1992 a systematic monitoring of business conditions on the market of banking services and since 1993 - on the market of insurance services. The studies are conducted quarterly among nearly 550 banking units and about 500 insurance units (representing headquarters and randomly selected subsidiaries all over Poland). The article presents the results of those nearly ten-year long studies. The author makes a morphological analysis of business fluctuations in the years 1992-2001, both as regards particular types of banking services (deposits, credits), insurance services (premium, damages) and in a synthetic approach on the whole market scale (the Poznań Index of Banking Business Conditions - PIKBANK and the Poznan Index of Insurance Business Conditions - PIKU). The phases of growth and decline as well as their duration were distinguished in the analysed phenomena. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
70--87
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Bieć M., Test koniunktury. Metody, techniki, doświadczenia, IRG SGH, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248847

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.