PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 14 | nr 1 | 181--189
Tytuł artykułu

Zaufanie jako siła wspierająca działania na konkurencyjnym rynku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Trust as an Enterprise's Supporting Power on the free Competitive Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaufanie nazywane jest najcenniejszą monetą w antykryzysowym obiegu. J. Lewandowski wskazuje, że brak zaufania jest powodem islandzkiego kryzysu finansowego, z którym światowe gospodarki borykają się od 2008 r. Oszustem okazała się osoba ciesząca się największym, wręcz elitarnym zaufaniem pisze o B. Madoffie J. Lewandowski. Badania przeprowadzone przez Euro RSCG wskazują, że przedsiębiorstwa nie wykazują zainteresowania kwestią budowania relacji w oparciu o zaufanie. Również K.R. Sprenger, zauważa, że w codziennej praktyce przedsiębiorstw pojęcie "zaufanie" wciąż pozostaje sloganem. Zaufanie będzie kwestią, która w ciągu najbliższych dziesięcioleci zdominuje zarządzanie. "World Values Survey" z lat 2005-2006 wskazuje, że 23% respondentów jest zdania, że większości ludzi można zaufać. Niepokojący jednak wydaje się fakt, że wynik Polski - 18,41% - należy do najniższych wśród badanych krajów. Dla porównania - Szwecja - 66,32%. Wymienione powyżej fakty skłoniły autorkę do zgłębienia tematyki zaufania. Niniejszy artykuł stanowi próbę poszukiwania powodów, dla których warto kreować relacje biznesowe w oparciu o zaufanie. Artykuł jest również próbą odpowiedzi na pytania: W jakich obszarach zarządzania można realizować zaufanie? Czy pod pojęciem "zaufanie" może kryć się mechanizm wspomagający walkę na konkurencyjnym rynku? (fragment tekstu)
EN
The subject of the article is the trust as a specific soft value which could be considered as an important aspect of the management process. The article is an attempt of the theoretical analysis of notions such as "trust" and provides characteristics of some management aspects, especially the personnel policy in which trust is a basic value for building an employee's engagement and interpersonal relations. The article ends with conclusions in which the author tries to find the answer to following question: is it possible to build the enterprise's financial advantage basing on the trust. (original abstract)
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
181--189
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • J. Lewandowski, Kapitalizm znaczy zaufanie, "Gazeta Wyborcza" 17-18.01.2009, s. 21.
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Bernard_Madoff
  • http://media.eurorscg.pl/pr/110304/euro-rscg-poland-prezentuje-wyniki-badania-przyszlosc-marki-korporacyjnej
  • R.K. Sprenger, Zaufanie
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171249383

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.