PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 58 | 138--147
Tytuł artykułu

Rola kultury organizacyjnej w procesie tworzenia kapitału społecznego organizacji

Warianty tytułu
The Role of Corporate Culture in the Process of Creating Social Capital of an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celam opracowania jest próba odpowiedzi na pytanie, jakie kultury organizacyjne sprzyjają, a jakie utrudniają tworzenie kapitału społecznego w organizacji. (fragment tekstu)
EN
Searching for the reasons of organisational success more and more often leads both scientists and practitioners to the aspects connected with human factor. Organisational culture and social capital are examples that illustrate this tendency. The paper discusses the relationship between these two concepts. After comparing the main aspects of organisational culture and social capital, the author tries to describe the role of cultural values in the process of creating social capital. Finally, the way of analysing different types of cultures in terms of their positive influence on social capital potential is suggested.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
138--147
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Adler P. S., Kwon S. [1999], Social Capital: The Good, The Bad and The Ugly, an expended and modified version of a paper presented at the 1999 Academy of Management meeting in Chicago.
  • Beare H., Caldwell B. J., Millikan R. H. [1999], Jak podnosić poziom kultury szkoły1, w: Współczesne trendy i koncepcje w zarządzaniu oświatą, red. D. Elsner, Ośrodek Kształcenia i Doskonalenia Kadr Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom.
  • Coleman J. S. [1988], Social Capital in the Creation of Human Capital, w: A. H. Halsey, H. Lauder, P. Brown, A. S. Wells [2001], Education. Culture, Economy and Society, Oxford University Press.
  • Fukuyama F. [1997], Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Wrocław.
  • Handy Ch. [1999], Kultura szkoły i jej znaczenie, w: Współczesne trendy i koncepcje w zarządzaniu oświatą, red. D. Elsner, Ośrodek Kształcenia i Doskonalenia Kadr Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom.
  • Hazleton V., Kennan W. [2000], Social Capital: Reconceptualizing the Bottom Line, "Corporate Communications: An International Journal", vol. 5, no. 2.
  • Januszek H., Sikora J. [1998], Socjologia pracy. Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  • Schein E. H. [1985], Coming to a New Awareness of Organizational Culture, "Sloan Management Review", 25. Jg. no. 2, Winter.
  • Sikorski Cz. [2002], Kultura organizacyjna, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
  • Strategor, [1995], Zarządzanie firmą: strategie, struktury, decyzje, tożsamość, red. Hanna Ferens, PWE, Warszawa.
  • Zbiegień-Maciąg L. [1999], Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171249957

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.