PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/2 | 213--221
Tytuł artykułu

Fundacja korporacyjna jako narzędzie sukcesu w realizacji strategii społecznego zaangażowania przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Corporate Foundation as a Tool for Success in the Implementation of Social Strategy a Firm Commitment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znaczący wzrost liczby fundacji korporacyjnych w ostatnich latach może wiązać się z coraz powszechniejszym uznaniem roli jaką przedsiębiorstwa odgrywają w procesie zmian społecznych. Tworzenie fundacji korporacyjnych jest wyrazem przyjęcia przez firmę bardziej strategicznego podejścia do działań społecznych i filantropijnych, nadania im ram instytucjonalnych i zapewnienia sukcesu przedsiębiorstwu. Celem artykułu jest zaprezentowanie dotychczasowych wyników badań literaturowych na temat fundacji korporacyjnych w Polsce i na świecie, ich funkcjonowania i sposobów osiągania sukcesu w realizacji strategii społecznego zaangażowania przedsiębiorstw je tworzących. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to present a review of the literature on corporate foundation in the world and in Poland, and to show the need for further research on this subject. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
213--221
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Foundations and Philanthropy in Croatia (2003), AED CroNGO.
  • Foundations facts and figures across the EU (2005).
  • Fundacje korporacyjne w Polsce - raport z badań (2009), Projekt CEENERGI Polska.
  • Greszta M., Kozakiewicz M. (2007), Indeks BI-NGO 2007' - Komunikacja społecznego zaangażowania firm przez Internet, Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych, Łódź.
  • Kotier P. (1998), Konkurencyjność a charakter społeczny, [w:] Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa.
  • Leś E. (2001), Zarys historii dobroczynności i filantropii w Polsce, Warszawa.
  • Line M., Braun R. (2007), Baseline study on CSR practices in the New EU member states and candidate countries, UE, UNDP, 2007, "Rzeczpospolita" z dn. 19 lipca 2007.
  • Panorama 2004 des fon dat ions d'entreprise: La Łoi Aillagon, accelerateur de creation! (2005), Ernst&Young.
  • Parston G. (1997), The organization of the Future, Frances Hesselbein, Marshall Goldsmith, Richard Beckhard Hardcover, Jossey-Bass, January.
  • Revealing the Foundations - a guide to corporate foundations in England and Wales (2006) , The Smart Company.
  • Revealing the foundations - a guide to corporate foundations in England & Wales (2007) , The SMART Company.
  • Rok B. (2001), System społecznej odpowiedzialności, [w:] Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce; Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • Svitkowa K. (2006), Corporate Philanthropy in the Czech and Slovak Republics, CERGE-E1.
  • UNDP Russia, 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250737

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.