Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Quality Management in the Enterprises Service
Języki publikacji
Abstrakty
Przedsiębiorstwa usługowe działają w coraz bardziej złożonym otoczeniu rynkowym. Wzrastająca konkurencja, ciągłe wprowadzanie na rynek nowych usług, wzrost dobrobytu i wiedzy oraz rosnące w związku z tym oczekiwania konsumentów powodują konieczność dostosowywania jakości przez usługodawców do tych warunków. Zaobserwować można również wyrównywanie się poziomu jakości ofert konkurentów. W artykule podjęto próbę przedstawienia uwarunkowań zarządzania jakością w przedsiębiorstwie usługowym. (abstrakt oryginalny)
Service companies operate in an increasingly complex market environment. Increasing competition, continued placing on the market of new services, increasing prosperity and increasing knowledge and, therefore, consumer expectations make it necessary to adjust the quality of service to these conditions. You can also see the quality of leveling the bids of competitors. The article attempts to present conditions in the enterprise quality management services.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
73--87
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Bibliografia
- Garbarski L. (red.), Marketing. Punk zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001.
- Geffroy E.K., Clienting. Jedyne co przeszkadza, to klient, Placet, Warszawa 1996.
- Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 1999.
- Maderthaner M., Jak zdobyć klienta, PWN, Warszawa 1992.
- Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002.
- Mc Kenna E., Beech N., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Gebethner i S-ka, Warszawa 1997.
- Parasuraman A., Zeithaml V., Berry L., A Conceptual Model of Services Quality ana Its Implications for Future Research, "Journal of Marketing", vol. 49/1985.
- Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
- Pluta-Olearnik M., Marketing usług, PWE, Warszawa 1995.
- Sewell S., Brown P., Klient na całe życie, Morrow & Company, Warszawa 1992.
- Skrzypek E., Konsument a jakość, "Handel Wewnętrzny", nr 405/2002.
- Skrzypek E., Przedsiębiorczość a jakość w warunkach gospodarki rynkowej, [w:] W. Grzybowski (red.), Przedsiębiorczość w teorii i praktyce gospodarczej, Lublin 1994.
- Styś A. (red.), Marketing usług, PWE, Warszawa 2003.
- Sudoł S., Szymczak J., Testowanie opinii konsumenta, AE w Katowicach, Warszawa 1990.
- Toruński, J., Zarządzenie jakością. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Siedlce 2012.
- Wasilewski L., Projakościowa orientacja działalności gospodarczej, "Przegląd Organizacji 2002", nr 12/2002.
- Wawak T. (red.), Społeczna, ekonomiczna i konsumencka ocena jakości, EJB, Kraków 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250913