PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 218 Finanse a efektywność mikroekonomiczna | 305--328
Tytuł artykułu

Kredytowanie gospodarstw domowych w strategii marketing-mix

Warianty tytułu
Crediting Households in Marketing-Mix Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany zachodzące we współczesnym systemie finansowym wywarły głęboki wpływ na sytuację banków. Zmieniły się ich zewnętrzne warunki działania, układ sił na rynku, postawy partnerów banków, a także potrzeby, zachowania i dążenia klientów. Do nowych warunków dostosowane musi być funkcjonowanie, organizacja wewnętrzna, strategia i polityka banków, ponieważ wszystkie te czynniki mają wpływ na kondycję i sprawność działania banku. Celem artykułu jest przedstawienie specyfiki strategii marketing-mix i jej elementów ukierunkowanej na kredytowanie gospodarstw domowych z uwzględnieniem ich dywersyfikacji na: osoby prywatne, przedsiębiorstwa indywidualne i rolników indywidualnych. (fragment tekstu)
EN
The article presents the uses of the marketing-mix strategy in credit activity for household. Contemporary individual customers require complex service. Former practice of banks shaw, that the use of marketing tools has been forgotten in gaining and keeping credible borrowers. Bank, which wants to achieve success, concrete and measurable advantages must connect all elements of marketing in one integral, in order that they cooperate and were not competitive in relation to each other. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Czajkowska-Hamdi A., Strategie współczesnych banków w warunkach konkurencji, [w:] Zarządzanie organizacjami gospodarczymi w wieku informacji, Politechnika Łódzka, Łódź 2005 [w druku].
  • Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985, s. 349.
  • Grzegorczyk W., Marketingowe strategie banków - wyniki badań, "Bank i Kredyt" 1995, nr 11, s. 37.
  • Scheuch F., Dienstleistungsmarketing, Munchen 1982.
  • Goedecke K., Steltzner J., Bankmarketing, Landsberg am Lech 1980.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997, s. 45.
  • Ryznar Z., Jak zdobyć i utrzymać klienta?, "Bank" 2001, nr 11, s. 70-71.
  • Harasim J., Czynniki wpływające na kształt strategii marketingowej banku w sferze bankowości detalicznej, "Prawo Bankowe" 2003, nr 4, s. 104.
  • Rytelewska G., Kierunki rozwoju bankowości detalicznej w Polsce, "Bank i Kredyt" 2001, nr 6.
  • Вramat M., Wyższa rentowność - niższe koszty, "Gazeta Prawna" 1999, nr 42, s. 54.
  • Opolski K., Podstawy marketingu bankowego, Bankowe abc - dodatek, "Bank i Kredyt" 1995, nr 12, s. 17.
  • Kotler Ph., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie a kontrola, Gebethner i s-ka, Warszawa 1994, s. 400.
  • Grzegorczyk W., Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 1996, s. 12-15.
  • Grzegorczyk W., Produkty bankowe. Rozwój i sprzedaż, BMiB, Warszawa 2001, s. 10-11.
  • Żurawik B., Żurawik W., Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995, s. 30-33.
  • Kotler Ph., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i s-ka, Warszawa 1994, s. 428.
  • Opolski K., Marketing bankowy a sukces banku, "Akademia Bankowości" 1999, nr 11, s. 11.
  • Kisiel M., Internet a konkurencyjność banków w Polsce, Wydawnictwa Fachowe CeDeWu.pl, Warszawa 2005, s. 25.
  • Zarządzanie bankiem komercyjnym, red. A. Gospodarowicz, PWE, Warszawa 2000, s. 48.
  • Żurawik B., Żurawik W., Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995, s. 219-221.
  • Zarządzanie bankiem spółdzielczym, red. J. Szambelańczyk, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 1997, s. 77.
  • Grzywacz J., Podstawy bankowości, Difin, Warszawa 2001, s. 280.
  • Urbańska U., Marketingowe strategie cen, [w:] Strategie marketingowe w przedsiębiorstwie, Konferencja Naukowa, Politechnika Łódzka, cz. II, Łódź 1997, s. 47.
  • Grabarski L., Rutkowski I., Wrzostek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, s. 311-312.
  • Redukcja kosztów jako metoda przewagi konkurencyjnej, Raport BCG, tłum. E. Gołdecka, "Bank" 2002, nr 7-8.
  • Śliperski M., Nieuchwytny cel. O lojalności klienta indywidualnego wobec banku, "Bank i Kredyt" 1999, nr 10.
  • Solarz J.K., W poszukiwaniu modelu systemu bankowego dla Polski, s. 43-44.
  • Dobosiewicz Z., Podstawy bankowości, PWN, Warszawa 2001 s. 40.
  • Dobosiewicz Z., Wprowadzenie do finansów i bankowości, PWN, Warszawa 2000, s. 170.
  • Dobosiewicz Z., Kredyt bankowy dla firm i osób fizycznych, PWN, Warszawa 1999, s. 59-60.
  • Kredyty, pożyczki i gwarancje bankowe, red. I. Heropolitańska, E. Jagodzińska-Serafin, J. Kruglak, S. Ryżewska, s. 98-99.
  • Rajczyk M., Interesy jednostek gospodarczych w bankach komercyjnych, Centrum Handlowo-Wydawnicze Comfort, Katowice 1993, s. 179-180.
  • Kredyty - poradnik dla praktyków, red. A. Rymek, t. 1, s. 133.
  • Żurawik В., Bankowość mobilna - nowy kanał dostępu do usług finansowych, www.swiatmarketingu.pl, aktualizacja: maj 2002.
  • Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 1996, s. 23.
  • Zawadzka Z., Zagrożenia i szanse dla banków na początku XXI wieku, "Bank i Kredyt" 2002, nr 10, s. 13.
  • Karpiński P., Jakość obsługi bankowej w świetle badań rynkowych, "Bank" 2001, nr 4, s. 61-64.
  • Sztucki T., Promocja. Reklama. Aktywizacja sprzedaży, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1995, s. 17.
  • Grzegorczyk W., Marketing bankowy, s. 17, 36.
  • Grzegorczyk W., Reklama i promocja usług bankowych, Zarządzanie i Bankowość, Warszawa 1996, s. 11, 18, 33, 40, 43.
  • Podstawka K., Promocja usług bankowych -materiały szkoleniowe, Wydawnictwo Lider, Warszawa 1998, s. 162-165.
  • Czajkowska-Hamdi A., Wpływ polityki personalnej banku na relacje z klientami, [w:] Wyzwania praktyki i teorii zarządzania w XXI wieku - materiały konferencyjne, red. J. Lewandowski, Instytut Zarządzania Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej, Łódź 2001, s. 35-41.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług bankowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999, s. 123-125.
  • Polskie banki w drodze do Unii Europejskiej, red. W. Jaworski, Poltext, Warszawa 1997, s. 209.
  • Pomykacz B., Wybrane zagadnienia bankowości 1997-1998, Bank Współpracy Regionalnej SA, Kraków 1999, s. 179.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług, PWN, Warszawa 1993, s. 85-86.
  • Opolski K., Strategia Jakości w nowoczesnym zarządzaniu bankiem, Instytut Naukowo-Wydawniczy CEiRB, Warszawa 1998, s. 15-16.
  • Kolasiński S., Biuletyn Bankowy, Wydawnictwo HEBERTUS, Warszawa 2000, nr 11, s. 67.
  • Kosiński B., Bank komercyjny - organizacja, polityka, strategia, s. 55.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171250977

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.