PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 12 | 2--7
Tytuł artykułu

Fenomenologiczne podstawy kształtowania wartości dla klienta

Warianty tytułu
Phenomenological Basis for Creation the Value for Customer
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie syntezy rozważań na temat kształtowania wartości dla klienta we współczesnym marketingu. W artykule skoncentrowano się na zastosowaniu założeń fenomenologii, a w szczególności aksjologii fenomenologicznej w procesie definiowania wartości i budowania wartości dla klienta. W artykule zaprezentowano istotę fenomenologii oraz aksjologii w ujęciu fenomenologicznym. Następnie dokonano próby aplikacji idei i zasad fenomenologicznych na grunt tworzenia i powiększania wartości dla klienta. Podstawy fenomenologiczne kształtowania wartości dla klienta zostały odniesione do wybranych, współczesnych koncepcji marketingowych: marketingu społecznego i marketingu relacyjnego. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to present a synthesis of reflection on creation of customer value in modern marketing. The article focuses on the application of principles of phenomenology, especially phenomenological axiology in the process of defining and creating value for the customer. The paper presents the essence of phenomenology and axiology in phenomenological terms. It contains an attempt to use the phenomenological concept in the process of creation and expansion of customer value. Phenomenological basis for shaping the customer value are compiled with the modern marketing concepts, which are social and relational marketing. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--7
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • W. Tatarkiewicz, Historia filozofii, t. III, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 215.
  • D. Zahavi, Fenomenologia Husserla, WAM, Kraków 2012, s. 62.
  • A. Węgrzecki, Zarys filozofii, Wyd. AE, Kraków 2002, s. 20-21.
  • J.B. Schneewind, Nowożytna filozofia moralna. W: Przewodnik po etyce, P. Singer (red.), Książka i Wiedza, Warszawa 2000, s. 191.
  • A. Siemianowski, O możliwości uprawiania etyki wartości. W: Dziedzictwo aksjologii fenomenologicznej. Studia i szkice, P. Duchliński (red.), Akademia Ignatianum-WAM, Kraków 2011, s. 45-46.
  • L. Kołakowski, Filozofia pozytywistyczna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 15-16.
  • A. Węgrzecki, Zarys fenomenologii podmiotu, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków 1996, s. 122-123.
  • M. Baranowska, Aktualność myślenia Schelera o człowieku i wartościach. W: Dziedzictwo aksjologii fenomenologicznej. Studia i szkice, P. Duchliński (red.), Akademia Ignatianum-WAM, Kraków 2011, s. 229.
  • A. Półtawski, Po co filozofować? Ingarden - Wojtyła - skąd i dokąd? Oficyna Naukowa, Warszawa 2011, s. 388.
  • P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 33.
  • V. Zeithmal, Consumer Perceptions of Price, Quality and Value. A Means-End Model and Synthesis of Evidence, "Journal of Marketing" 1988, No 3. Cyt. za: M. Szymura-Tyc, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wyd. AE, Katowice 2005, s. 69.
  • E. Rudawska, Znaczenie relacji z klientem w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2008, s. 25-26.
  • E. Kieżel, Racjonalność zachowań polskich konsumentów. W: Konsument, gospodarstwo domowe, rynek, Z. Kędzior (red.), AE, Katowice 2007, s. 103.
  • Z. Bauman, Konsumowanie życia, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009, s. 91-93, 105, 107, 113, 119.
  • Z. Bauman, Płynne czasy. Życie w epoce niepewności, Sic!, Warszawa 2007, s. 6.
  • Z. Bauman, Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, Znak, Kraków 2007, s. 32-33.
  • A. Czubała, Rola marketingu w realizacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Handel Wewnętrzny" 2012, t. 1, wrzesień-październik.
  • J. Adamczyk, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009, s. 10.
  • M. Krzyżanowska, Rola marketingu w przedsiębiorstwach i organizacjach niekomercyjnych. W: Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, L. Garbarski (red.), PWE, Warszawa 2011, s. 28, 30-32.
  • A. Czubała, Formy i instrumenty marketingu społecznego. W: Kierunki rozwoju współczesnego marketingu, A. Czubała, R. Niestrój, J.W. Wiktor (red.), Fundacja UE, Kraków 2012, s. 41.
  • I.H. Gordon, Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001, s. 28-29.
  • M. Mitręga, Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005, s. 75.
  • M. Kowalska-Musiał, Marketing relacyjny - zmiana paradygmatu czy nowa orientacja rynkowa, "Marketing i Rynek" 2006, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171251115

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.