PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 131 Problemy edukacji wobec rozwoju społeczno-gospodarczego | 42--50
Tytuł artykułu

Edukacja jako instrument kształtowania wiedzy o społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Education as a Tool of Shaping the Knowledge of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zatem przedstawienie nie tylko teoretycznych aspektów związanych ze społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw i instrumentami polityki edukacyjnej, ale także aktualnej sytuacji odnośnie do stanu wiedzy o SOP wśród różnych grup społecznych oraz sposobu praktycznego działania na rzecz promowania odpowiedzialnej edukacji menedżerskiej (inicjatywa PRME - Principles for Responsible Management Education). (fragment tekstu)
EN
The paper presents theoretical aspects related to the corporate social responsibility (CSR) concept and educational policy instruments as well as the current situation regarding the knowledge of CSR among different social groups. In addition, apractical way of efforts to promote responsible management education (PRME initiative - Principles for Responsible Management Education) is presented. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • J. Campbell: Institutional Analysis and the Paradox of CSR. "American Behavioral Scientist" 2006, No. 49, s. 928.
  • A.B. Carroll: A three-dimentional conceptual model of corporate social performance. "Academy of Management Review" 1979, No. 4, s. 500, za: A.B. Carroll, A.K. Buchholtz: Business and Society. Ethics and Stakeholder Management. South-Western Cengage Learning 2009, s. 40.
  • M. Rojek-Nowosielska: Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006, s. 43.
  • Ch. Hibbit: External Environment Disclosure and Reporting by Large European Companies. An Economic, Social and Political Analysis of Managerial Behaviour. Limperg Instituut 2003, s. 372.
  • W. Ciemniewski, M. Buszko: Młodzi konsumenci o CSR. Raport z badania ilościowego. Gemius, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2009, s. 11.
  • K. Gilga: Polityka edukacyjna. W: Wymiary polityki społecznej. Red. O. Kowalczyk, S. Kamiński. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009, s. 161.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171251423

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.