PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1 (7) Social Science / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu | 61--78
Tytuł artykułu

Reguły wywierania wpływu - badanie menedżerów w organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rules of Exerting Influence - Research of Managers in Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano teorię oraz badania dotyczące sześciu reguł wywierania wpływu: reguły wzajemności, reguły zaangażowania i konsekwencji, reguły społecznego dowodu słuszności, reguły lubienia i sympatii, reguły autorytetu oraz reguły niedostępności. W badaniu wzięło udział trzynastu menedżerów z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które jest jednym z większych zakładów pracy we Wrocławiu. Celem badania było sprawdzenie ich znajomości powyższych reguł.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents theory and research concerning six rules of exerting influence such as: the rule of the reciprocity, the rule of the commitment and the consequence, the rule of social evidence of the rightness, the rule of liking and the sympathy, the rule of the authority and the rule of the unavailability. Thirteen managers from the urban transport company, one of the biggest work places in Wrocław, took part in the research. The aim of the study was to examine the managers' knowledge of the aforementioned rules.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Brent M., Dent. F., Wywieranie wpływu. Umiejętności i techniki przydatne do osiągnięcia sukcesu w biznesie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
  • Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
  • Dawson R., Techniki skutecznego przekonywania dla biznesmenów, Wydawnictwo MTBiznes, Warszawa 2008.
  • Doliński D., Techniki wpływu społecznego, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008.
  • Hadnagy C., Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
  • Jarmuła A., Manipulacja i wywieranie wpływu na ludzi, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2006.
  • Mortensen K., Sztuka wywierania wpływu na ludzi. Dwanaście uniwersalnych praw skutecznej perswazji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  • Neumann R., Ross A., Kodeks władzy. Reguły manipulacji, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.
  • Roger D., Techniki skutecznego przekonywania dla biznesmenów, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2007.
  • Witkowski T., Psychomanipulacje, Biblioteka Moderatora, Taszów 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171251469

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.