PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 9 | 41--50
Tytuł artykułu

Non-Technological Innovations as Development Determinants for Communities

Warianty tytułu
Innowacje nietechnologiczne jako determinanty rozwoju społeczności
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest wskazanie istoty i znaczenia innowacji nietechnologicznych, jak również wskazanie jak innowacje nietechnologiczne wpływają na rozwój gminy. Analiza zostanie przeprowadzona w Gminie Pcim. Do badań zostanie wykorzystany wywiad oraz kwestionariusz z pięciostopniową skalą Likerta. W podsumowaniu badań zostanie podjęta próba stworzenia modelu z zaleceniami wykorzystania innowacyjnego zarządzania jako determinanty rozwoju gminy. Implikację praktyczną będą stanowiły zalecenia dla osób zarządzających gminą w zakresie obszarów, w których powinny być wprowadzone zmiany, aby zapewnić gminie rozwój. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this study is to identify the nature and importance of non-technological innovation, as well as indicate the way non-technological innovation affects the development of a community. The analysis will be conducted in the community of Pcim. The study will use interviews and a questionnaire with a five-point Likert scale. The article will attempt at creating a model with recommendations on how to use innovation management as a determinant for community development. Practical implications will include some proposals for community authorities regarding areas that should undergo significant transformations to ensure community development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
41--50
Opis fizyczny
Twórcy
  • Cracow University of Economics, Poland
  • University of Agriculture in Cracow, Poland
Bibliografia
  • 1. Drejer A., Situation for innovation management: towards a contingency model, European Journal of Innovation Management, no. 1, 2002.
  • 2. Gorzelany-Dziadkowiec M., Gorzelany-Plesińska J., Opening to innovations in the development of small and medium enterprises, [in]: Fundamentals of Management in Modem Small and Medium - Sized Enterprises, eds. S. Lachiewicz, A. Zakrzewska-Bielawska, Technical University of Lodz Press, Lodz 2011.
  • 3. Hamel G., Breen В., Zarządzanie jutra - jakie jest twoje miejsce w przyszłości, Harvard Business School Press, Red Horse, 2008.
  • 4. S. Thomke, E. von Hippel, Customers as innovators, A New Way to Create Value, Harvard Business Review, April 2002.
  • 5. A. W. Ulwick, Tum Customer Input into Innovation, Harvard Business Review, January 2002.
  • 6. Dougherty D., C. Helen, Team Play: Heedful Interrelating as the Boundary for Innovation, Long Range Planning, vol 37, 2004.
  • 7. Gorzelany-Dziadkowiec M., Wpływ procesów innowacyjnych i operacyjnych па rozwój obszarów wiejskich (na przykładzie gminy Michałowice), Barometr Regionalny, no. 3, 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171251897

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.