Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Współczesne organizacje dążą w coraz większym stopniu do stworzenia tzw. rdzenia biznesu (business core), czyli skupienia się na kluczowym elemencie lub elementach funkcjonowania, przy jednoczesnym współdziałaniu z zewnętrznymi partnerami na zasadach kontraktu. Taka strategia współdziałania, inaczej mówiąc strategia zleceń lub outsourcingu, powinna być realizowana jako zamierzenie długofalowe (wieloletnie). Outsourcing, jak każde inne przedsięwzięcie, niesie z sobą ryzyko niepowodzenia. Warunkiem efektywnego wykorzystania czasu i wysiłku włożonego w proces wdrażania, monitorowania i kontroli outsourcingu jest wcześniejsze szczegółowe ustalenie warunków kontraktu oraz miar wyników, określających osiągnięcie celów oraz systemu monitorowania i kontroli dostawcy usług. Celem niniejszego artykułu jest szersze omówienie wymienionych działań w odniesieniu do outsourcingu systemu informatycznego. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
289--294
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Gay L.Ch., Essinger J., Outsourcing strategiczny. Koncepcja, modele i wdrażanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- Marata M., Barta M., Outsourcing i paragraf, "Pckurier" 2000, nr 24, dodatek specjalny - "Outsourcing informatyki".
- Trocki M., Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252011