PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 7 | 15--19
Tytuł artykułu

Mierniki atrakcyjności segmentów rynku turystycznego miasta

Autorzy
Warianty tytułu
Measuring Attractiveness of City Tourism Market Segment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje mierniki atrakcyjności segmentów rynku turystycznego miasta. W pierwszej części opracowania scharakteryzowano kluczowe cele segmentacji rynku. W tym celu posłużono się dorobkiem literatury z zakresu marketingu traktującej na temat niniejszego procesu z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Dalsza część opracowania omawia atrakcyjność segmentów rynku turystycznego miasta. Kolejno zwrócono uwagę na przykładowe mierniki atrakcyjności dla wybranego rynku turystycznego miasta. Ostatnia część artykułu traktuje na temat wykorzystania analizy portfelowej w ocenie segmentów rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the attractiveness indexes of the tourism market segments. In the first part the key objectives of market segmentation have been defined. For this purpose the marketing literature discussing this process from the standpoint of the enterprises has been used. The further part discusses the attractiveness of tourist market segments. Next, the exemplary attractiveness segment indexes for the selected city tourism market have been highlighted. The last part presents the use of portfolio analysis in the evaluation of market segments. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--19
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • ALTKORN J., Marketing w turystyce, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • ALTKORN J. (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2004.
  • BAILEY C., BAINES P., CLARK M., WILSON H., Segmentation and Customer In sight in Contemporary Services Marketing Practice: Why Grouping Customers Is No Longer Enough, "Journal of Marketing" 2009, no. 25 (3-4).
  • BEST R.J., Market - Based Management. Strategies for Growing Customer Value and Profitability, Pearson, Prentice Hali, Upper saddle River, New York 2009.
  • BIEGER T., LAESSER C., Market Segmentation by Motivation: The Case of Switzerland, "Journal of Travel Research" 2002,41(1).
  • DIBB S., New Millennium, New Segments: Moving towards the Segment of One?, "Journal of Strategic Marketing" 2001,9(3).
  • DOLNICAR S., LAZAREVSKI K., Measuring Segment Attractiveness, European Marketing Academy Conference EMAC, Nantes 2009.
  • DUNBAR I., MCDONALD M., Segmentacja rynku, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • DZIECHCIARZ M., Podejścia do oceny atrakcyjności segmentów rynku jako etapu kończącego proces segmentacji rynku, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 51, Wyd. Uniwersytetu we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • DZIEDZIC E., Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką, w: E. DZIEDZIC (red.), Regionalne badania konsumentów usług turystycznych. Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2010.
  • GARBARSKI L. (red.), Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.
  • KOTLER PH., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
  • KOTLER PH., ARMSTRONG G., SAUNDERS J., WONG V., Marketing. Podręcznik Europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • KUSIŃSKA A., Segmentacja rynku i typologia konsumentów, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2009.
  • LAMBIN J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • MAZANEC J.A., Classifying Tourists into Market Segments. A Neural Network Approach, "Journal of Travel & Tourism Marketing" 1992, no. l (1).
  • MAZUREK-ŁOPACIŃSKA K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • NIEZGODA A., ZMYŚLONY P,, Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  • PORTER M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2006.
  • SAGAN A., Podejście modelowe w segmentacji rynku, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nr 800, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2009.
  • SARABIA F.J., Model for Market Segments Evaluation and Selections, "European Journal of Marketing" 1996, no. 4.
  • SMITH W., Product Differentiation and Market Segmentation as Alternative Marketing Strategy, "Journal of Marketing" 1956, no. 21 (1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252603

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.