PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 34 | 19--26
Tytuł artykułu

Wizerunek firmy i marki jako źródło przewagi konkurencyjnej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konkurencja między przedsiębiorstwami stanowi nieodłączny element współczesnego rynku. Poprzez przyjęcie i realizację wybranej strategii konkurowania firmy chcą osiągnąć i utrzymać trwałą przewagę nad konkurentami, pozwalającą na efektywniejszą realizację zasadniczych celów przedsiębiorstwa. Celem niniejszych rozważań jest ukazanie roli i znaczenia wizerunku przedsiębiorstwa i wizerunku marki w tworzeniu trwałej przewagi konkurencyjnej. Istniejące definicje przewagi konkurencyjnej opierają się na różnych podejściach. Pierwsze z nich polega na szukaniu źródeł przewagi konkurencyjnej na zewnątrz przedsiębiorstwa, w charakterze konkurencji w danym sektorze lub czynnikach związanych z makrootoczeniem. Drugie podejście koncentruje się na źródłach wewnętrznych, czyli zasobach przedsiębiorstwa. Ostatnia koncepcja jest połączeniem obydwu poprzednich. Przyjmuje się w niej, że źródłem przewagi konkurencyjnej mogą być zarówno czynniki zewnętrzne, jak i wewnętrzne. W najnowszych opracowaniach przebija się właśnie ten ostatni pogląd, przyjęty również w niniejszych rozważaniach. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
19--26
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2002.
  • Budzyński W., Wizerunek firmy - kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2002.
  • Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne - planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
  • Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
  • Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Badanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 2002.
  • Szymura-Tyc M., Zarządzanie przez wartość dla klienta, w: Marketing - koncepcje, badania, zarządzanie, red. L. Żabiński, K. Śliwińska, PWE, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252751

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.