PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 280 Metody oceny jakości nauczania | 35--47
Tytuł artykułu

Ocena jakości nauczania przedmiotów ekonomicznych na przykładzie Wydziału Ekonomicznego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie

Warianty tytułu
Evaluation of Quality of Teaching at the Example of the Faculty of Economics of the West Pomeranian University of Technology in Szczecin
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przeprowadzono pośrednią kontrolę procesu nauczania na podstawie rezultatów kształcenia przedmiotów podstawowych i kierunkowych realizowanych na I stopniu studiów stacjonarnych kierunku Ekonomia na Wydziale Ekonomicznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Proces nauczania oceniono poprzez: analizę rozkładów ocen uzyskanych na egzaminie z przedmiotów obowiązkowych dla wszystkich studentów (wykrycie nieprawidłowości w procesie oceniania stopnia przyswojenia wiedzy przez zawyżanie bądź zaniżanie ocen); zastosowanie metody Warda w celu zidentyfikowania grup przedmiotów podobnych pod względem uzyskanych ocen; badanie zależności pomiędzy ocenami z zaliczeń i egzaminów dla tego samego przedmiotu (wykrycie istotnych rozbieżności w ocenach może świadczyć o nieprawidłowościach w procesie dydaktycznym).
EN
In the article was conducted indirect control of the learning process based on learning outcomes of compulsory and directional subjects, which are realized on the first degree of full-time studies of Economics in the Faculty of Economics of West Pomeranian University of Technology in Szczecin. Learning process was evaluated through: analysis of the distribution of grades obtained in the exam of the compulsory subjects for all students (to detect anomalies in the process of assessing the degree of assimilation of knowledge by over- or undervaluation of marks); application of Ward method to identify similar groups of subjects in respect of obtained marks; analysis of the relationship between grades obtained in completion and exams for the same subject (to detect significant differences in the grading system).
Twórcy
autor
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Batóg B., Wawrzyniak K. (2005), Propozycje metod wewnętrznej oceny procesu nauczania przedmiotów ilościowych, Seria: Konferencje dydaktyczne, Systemy procesów nauczania, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Malina A. (2004), Wielowymiarowa analiza przestrzennego zróżnicowania struktury gospodarki Polski według województw, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Panek T. (2009), Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
  • Stanisz A. (2007), Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny, tom 3, Analizy wielowymiarowe, StatSoft, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252775

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.