PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 280 Metody oceny jakości nauczania | 93--101
Tytuł artykułu

Jakość nauczania i jej ocena na przykładzie kierunku zamawianego Analityka Gospodarcza

Warianty tytułu
Methods for Assessing the Quality of Teaching - Quantitative Methods for Economics and Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono metody oceny jakości nauczania stosowane w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. W uczelni funkcjonuje Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia, którego celem jest systematyczne podnoszenie jakości oferowanych przez uczelnię usług edukacyjnych. W rozważaniach szczególną uwagę zwrócono na jakość kształcenia na kierunku Analityka gospodarcza, który uzyskał dofinansowanie w ramach projektu kierunków zamawianych. Pozyskanie dofinansowania umożliwiło zapewnienie atrakcyjnych staży i wyjazdów studyjnych, wyposażenie pracowni w nowoczesny sprzęt komputerowy i profesjonalne oprogramowanie oraz przygotowanie różnorodnych materiałów pomocniczych dla studentów. Wszystkie te elementy pozwalają na podniesienie jakości kształcenia na kierunku zamawianym. (abstrakt oryginalny)
EN
The project specialties ordered by the Polish Ministry of Science and Higher Education is a challenge and an opportunity for the organization to improve the quality of education. Running the project specialties Quantitative Methods for Economics and Business and acquiring funding for the project have met with great interest on the part of the candidates. The realization of the planned tasks in the project will ensure high quality of education. The studies at master level were very popular among the candidates. This is particularly important in the context of the fact that the first graduates will have completed their bachelor's degree by June 2014. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Czogala M., Kończak G. (2007), Wprowadzanie elementów systemu wspomagania nauczania statystyki przez Internet w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, "Folia Oeconomica", 205, s. 143-153.
  • Kończak G., (2007), Systemy Web teaching przegląd rozwiązań stosowanych w różnych krajach, "Folia Oeconomica", 205. s.195-204.
  • Kończak G. (2009), Możliwości sprawdzania wiedzy on-line - przegląd stosowanych rozwiązań i opracowania własne, "Folia Oeconomica", 227, s. 63-74.
  • Kończak G. (2011), Katowicki konkurs "Analityk danych", "Kwartalnik Statystyczny", 1-2, s. 15.
  • Kończak G., Żądło T. (2010), Potrzeby przedsiębiorstw w zakresie analiz statystycznych i możliwości ich realizacji z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel, [w:] Nauczanie przedmiotów ilościowych a potrzeby rynku pracy http://www.ie.uni.lodz.pl/artykuly s. 149-159.
  • Mastalerz-Kodzis A (2012), Treści programowe wybranych przedmiotów na II stopniu kierunku Analityka gospodarcza (http://www.kd.uni.lodz.pl/2012/referaty/AdriarmaMastalerzKodzis.pdf)
  • Wawak T. (2012), Jakość zarządzania w szkołach wyższych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Żądło T., Kończak G. (2010), Zainteresowanie firm absolwentami specjalności ilościowych -prezentacja wyników badania ankietowego, "Kwartalnik Statystyczny", 1-3, s. 17-22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252823

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.