Warianty tytułu
Disparities in a Level of Retail Provision at Urban and Rural Areas of Podkarpacie. Customers' Evaluation of Price-quality Relations in Retail Outlets
Języki publikacji
Abstrakty
Opracowanie stanowi pierwszy z cyklu trzech artykułów odnoszących się do problematyki zróżnicowania w poziomie zaspokojenia potrzeb klientów na usługi w zakresie handlu detalicznego. W artykule analizie poddano konsumenckie oceny polityki cenowej przyjmowanej przez podkarpackie placówki handlu detalicznego żywnością. Aspekt ten zestawiono z poglądami na temat jakości produktów oferowanych przez podmioty sprzedaży detalicznej. Za główną płaszczyznę analizy przyjęto poglądy klientów realizujących zakupy w podkarpackich sklepach, którzy dokonali relatywnej oceny firm działających na obszarach miejskich i wiejskich. Podstawą wnioskowania są wyniki badań własnych przeprowadzonych metodą wywiadu kwestionariuszowego wśród klientów handlu detalicznego w województwie podkarpackim na przełomie lat 2012 i 2013. (abstrakt oryginalny)
The study constitutes the first of the series of three articles dealing with the problems of disparities in a level of meeting needs of customers that concern services of retail trade. In this paper, the consumers' evaluation of price policies adopted by retail outlets offering food in Podkarpacie was analysed. This aspect was connected with opinions about quality of products offered by retail sale units. As a main dimension of the analysis there were adopted opinions of customers who realise purchases in shops in Podkarpacie and assessed enterprises that conduct their activities in urban and rural areas. The bases for conclusions are created by results of the author's research conducted with the use of a questionnaire interview among customers of retail trade in Podkarpacie at the turn of 2012-2013. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
- Altkorn J. (red.) (1996), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.
- Bank J. (1996), Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Spółka, Warszawa.
- Cyrek P. (2011), Strategiczne ukierunkowania działań podmiotów handlu detalicznego żywnością w kontekście współczesnych trendów rozwojowych, "Handel Wewnętrzny", wrzesień-październik 2011, część 2 (tom II).
- Dybka S. (2010), Uwarunkowania lojalności nabywców względem jednostek handlu detalicznego, (w:) Rosa G., Smalec A. (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania nabywców wczoraj, dziś i juto, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2010, nr 594, "Ekonomiczne Problemy Usług" 2010, nr 54.
- Jeznach M. (2012), Jakość produktu spożywczego wśród kryteriów wyboru stosowanych przez współczesnego konsumenta, "Handel Wewnętrzny", wrzesień-październik 2012, Perspektywy rozwoju marketingu (tom II).
- Kujawińska A., Więcek-Janka E. (2010), Źródła przewagi konkurencyjnej mikroprzedsiębiorstw rodzinnych, (w:) Rosa G., Smalec A. (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania nabywców wczoraj, dziś i juto, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2010, nr 594, "Ekonomiczne Problemy Usług" 2010, nr 54.
- Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H. (2001), Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa.
- Śmigielska G. (2004), Efektywność handlu detalicznego, (w:) Szumilak J. (red.), Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252903