PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 71 | 7--16
Tytuł artykułu

Ocena sytuacji finansowej spółek sektora spożywczego z wykorzystaniem wielowymiarowej analizy korespondencji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evaluation of Financial Situation of the Food Companies Using Multiple Correspondence Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badania jest wskazanie, które spółki sektora spożywczego notowane na GWP w Warszawie odbiegają in plus lub in minus od przeciętnego poziomu wybranych zmiennych charakteryzujących ich sytuację finansową oraz jakie są powiązania pomiędzy spółkami z punktu widzenia badanych zmiennych. W badaniu wykorzystano analizę korespondencji na podstawie zbudowanej złożonej macierzy znaczników. (fragment tekstu)
EN
The purpose of this article is to determine which of food companies differ in plus or in minus from the average level of the selected variables describing their financial situation and what are the relations between companies in terms of the tested variables. The studied community consisted of 19 Polish food sector companies listed on the Stock Exchange in Warsaw in 2012. Data to assess the financial situation came from the basic financial reports. A preliminary list of diagnostic variables were financial ratios calculated for each of the analyzed companies. The study used correspondence analysis based on a complex array tags. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--16
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Bednarski L. 2007. Analiza finansowa w przedsiębiorstwie, Warszawa, PWE, 76-120.
  • Dobiegała-Korona B. Kasiewicz S. 2000. Metody oceny konkurencyjności przedsiębiorstw, w: Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce, Red. K. Kuciński "Materiały i Prace IFGN", t. LXXIX, Oficyna Wydaw. Warszawa, SGH, 89.
  • Greenacre M. 1984. Theory and Applications of Correspondence Analysis, Londyn, Academic Press, 137.
  • Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych. 2004. Red. Gatnar E., Walesiak M., Wrocław, Wydaw. AE we Wrocławiu, 299-300.
  • Nowak E. 1990. Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, Warszawa, PWE, 28-29.
  • Repetowski R. 2010. Konkurencyjność przedsiębiorstw w dobie globalnego kryzysu finansowego, w: Przedsiębiorczość w warunkach integracji europejskiej, Przedsiębiorczość-Edukacja, Vol. 6, Warszawa-Kraków, Wydaw. Nowa Era, 92.
  • Stanimir A. 2005. Analiza korespondencji jako narzędzie do badania zjawisk ekonomicznych, Wrocław, Wydaw. AE we Wrocławiu, 42-44, 76-77.
  • Wawrzyniak K. 2000. Klasyczne i pozycyjne parametry struktury jako normy w procesie oceny działalności przedsiębiorstw. Zesz. Nauk. US nr 269, Szczecin, Wydaw. US w Szczecinie, 269-282.
  • Wędzki D. 2009. Analiza wskaźnikowa sprawozdania finansowego. T. 2, Wskaźniki finansowe, Kraków, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 41-42.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171252919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.