PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 283 Kierunki ewolucji zachowań organizacyjnych | 99--106
Tytuł artykułu

Autorytet nauczyciela akademickiego w realiach współczesności

Warianty tytułu
Academic Teacher Authority in Contemporary Times
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wśród wyzwań stojących przed kadrą dydaktyczną współczesnych uczelni wyższych jedno wydaje się być szczególnie istotne: na jakich podstawach w dzisiejszych warunkach otoczenia budować autorytet? Wbrew szerzącemu się poglądowi o kryzysie autorytetu artykuł traktuje o tym. który z typów autorytetu w relacji uczeń - mistrz jest adekwatny do cech charakteryzujących nowe pokolenie studentów i w konsekwencji tego, jakie wymagania należy postawić przed kadrą dydaktyczną. (abstrakt oryginalny)
EN
Among the challenges the teaching staff of contemporary universities face, one question arises as particularly important: on what ground an authority should be built in today's environment? Contrary to the generally believed opinion of the authority crisis this article is about the types of authority in a student - master relationship, and its adjustment to the new generation characteristics of students; and, consequently, what requirements should be placed in front of the staff. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Adair J. Być liderem. Petit, Warszawa 1998
  • Adair J., Przywództwo i motywacja [w:] Stewart D. M., (red.), "Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą", Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 1997
  • Aronson E., Człowiek istota społeczna. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009
  • Buckingham M., Engaging Generation Y, "T+D", sierpień 2006. Vol. 60
  • Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000
  • Czapla T., Program studiów uzgodniony z praktykami, "Dziennik Łódzki". 16-17 lutego 2013
  • Encyklopedia organizacji i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1981
  • Encyklopedia PWN, http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/3872622/autorytet.html [20.02.2013]
  • Fazlagić J. A., Charakterystyka pokolenia Y, "e-mentor", 2008, nr 3 (25) [22.02.2013].
  • Five tips for managing generation Y, Vol. 202, From the University of Queensland report "Generation Y As Hospitality Employees", Caterer & Hotelkeeper. 24 sierpnia 2012
  • Gobillot E., Przywództwo przez integrację, Wolters Kluwer. Kraków 2008
  • Martyniak Z., Prekursorzy nauki organizacji i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 1993
  • Murin Ch., Generation Y. "Supply House Times", październik 2012. Vol. 55 Organizacja przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka, praca zbiorowa. PWE, Warszawa 1972
  • Penn Ch., Generation Y are our future, Caterer & Hotelkeeper: 10 grudnia 2012. Vol. 202 Platon, Państwo, Prawa, Antyk, Kęty 1997
  • Relacje mistrz uczeń ważne dla rozwoju nauki,www.prezydent.pl/aktualnosci/nominacje/art, 723,relacje-mistrz-uczen-wazne-dla-rozwoju-nauki.html [20.02.2013]
  • Robbins St., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2004
  • Sikorski Cz., Profesjonalizm. Filozofia zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 1995
  • Sikorski Cz., Przywództwo emocjonalne a racjonalne w edukacji [w:] Kwiatkowski St. M., Michalak J. M., (red.), "Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce", Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2010
  • Sikorski Cz., Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa 1999
  • Słownik Języka Polskiego, sjp.pwn.pl/slownik/2572537/profesjonalizm [20.02.2013]
  • Śnieżyński M., O autorytecie nauczyciela akademickiego, www.wsp.krakow.pl/konspekt /konspekt3/sniezynski.html [20.02.2013]
  • Terelak J. F., Psychologia menedżera. Wybrane zagadnienia psychologii organizacji i zarządzania, Diftn. Warszawa 1999
  • The Lifelong Learning Programme: education and training opportunities for all http://ec.europa.eu/educatioiVlifelong-leaming-prograrnme/index_en.htm [22.02.2013]
  • Webber R. A., Zasady zarządzania organizacjami, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 1990
  • Zimbardo Ph. G., Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001
  • Zydel R., Młodzi w krzywym zwierciadle, "Harvard Business Review Polska", 2010, nr 92
  • cw.edu.pl/szkola_tutorow_akademickich_2013,page,127 [20.02.2013]
  • www.tutoring.pl/strefa-wiedzy/tutoring/kim-jest-tutor [20.02.2013]
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253185

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.