PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 249 | 25--39
Tytuł artykułu

Komunikowanie wizerunku i reputacji biznesu

Warianty tytułu
Managing Business Image and Reputation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W literaturze trwa dyskusja na temat zakresu pojęć: wizerunek i reputacja. Powodem sporu jest niewymierność obu pojęć oraz znaczący wpływ czynników pozaekonomicznych na kryteria je oceniające. W praktyce gospodarczej coraz większe jest przekonanie, że dobry wizerunek i dobra reputacja jest podstawą sukcesu przedsiębiorstwa. Liczne badania dowodzą, że firmy i przedsiębiorcy cieszący się korzystną reputacją łatwiej dają sobie radę w kryzysie. Łatwiejsze jest ich komunikowanie z interesariuszami oraz szeroko rozumianą opinią publiczną, która wobec takich przedsiębiorstw i przedsiębiorców jest bardziej tolerancyjna. Dobra reputacja i korzystny wizerunek przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa przekłada się na pozytywną opinię o całej gospodarce. Poniższy artykuł koncentruje się na kilku aspektach medialnego komunikowania wizerunku i reputacji biznesu. (abstrakt oryginalny)
EN
There is a discussion in the literature about the scope of the concepts of image and reputation. The reason for this dispute is non-measurability of both concepts and a significant impact of non-economic factors on the criteria which evaluate them. In economic practice, there is a growing belief that the good image and reputation are the foundation ( business success. Numerous studies have shown that companies and entrepreneurs enjoying a favorable reputation easily cope with the crisis. It is easier to communicate with their stakeholders and the public opinion who are being more tolerant for such companies and entrepreneurs. A good reputation and a positive image of entrepreneurs are reflected in positive opinions about the whole economy. The article focuses on several aspects of the media relation as regards the image and reputation in business. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
25--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Adamus-Matuszyńska, A., 2012, Reputacja nieuchwytna wartość firmy, www.proto.pl [dostęp: 20.02.2012],
  • Czarnecki, L., 2011, Biznes, po prostu, Studio Emka, Warszawa.
  • Dalton, J., 2011, Reputations and Strategic Issue Management, www.proto.pl/artykuly/PR/Pdf/J.Dalton_vl.pdf.
  • Dąbrowski, T., 2010, Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer Business, Kraków.
  • Decydują jak żyjemy, jak myślimy, 2012, Wprost, nr 46.
  • Filipek, J., 2010, Reputacja jako kapitał firmy, www.codes.pl [dostęp: 21.09.2010].
  • Gackowski, T., Łączyński, M. (red.), 2009, Metody badania wizerunku w mediach, Wydawnictwo CeDeWu.pl, Warszawa.
  • Gadomski, W., 2005, Mit polskiego oligarchy, Piar.pl, styczeń/luty.
  • Gołata, K. (red.), 2009, Bohaterowie polskiej transformacji 1989-2009, Wydawnictwo W.A.B. Warszawa.
  • Gołata, K., 2010, Rankingi najbogatszych Polaków a wizerunek przedsiębiorcy, w: Maćkowska, R. (red.), Public relations. Efektywne komunikowanie w teorii i praktyce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Gołata, K., 2011, Image Building and Reputation Management of a Post-communist Global Investor, w: Ławniczak, R. (red.), Challenges for Communication Management and Public Relations in Internationam Mergers and Acquisitions, Wydawnictwo Naukowe CONTACT, Poznań.
  • Grudziński, W.M., Hejduk, I.K., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M., 2009, Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Koncepcja, narzędzia, zastosowania, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer Business, Kraków.
  • Gwiazdy 2013 roku, 2013, Wprost, nr 1.
  • Kostrzewski, L., Miączyński, P., 2012, Łowcy milionów. Dekalog przedsiębiorcy, Wydawnictwo Agora i Ernst&Young, Warszawa.
  • Majchrzak, K., 2009, Zarządzanie reputacją korporacyjna we współczesnej gospodarce, w: Maćkowska, R., Przybylski, H. (red.), Public relations - aktualne zagadnienia sztuki komunikowania w teorii i praktyce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Stokłosa, H., Stokłosa, A., 2010, W szponach władzy, Instytut Wydawniczy "Świadectwo", Bydgoszcz.
  • Sztompka, P., 2007, Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków.
  • Tabernacka, M., Szadok-Bratuń, A. (red.), 2012, Public relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer Business, Kraków.
  • Waszkiewicz, A., 2007, Public relations rankingów - perspektywa epistemologiczna, w: Olędzki, J. (red.), Public relations. Społeczne wyzwania, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa.
  • Wojcik, K., 2009, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wyd. Placet, Warszawa.
  • Zunderlich, S., 2004, Bogacze na stos, Newsweek Polska, 7 marca.
  • 100 najbardziej wpływowych Polaków, 2011, Wprost, nr 45.
  • 50 najbardziej wpływowych ludzi polskiej gospodarki, 2012, Dziennik. Gazeta Prawna.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253247

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.