Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Customer Relationship Management (CRM) as a Source of Organization Success
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono przegląd zagadnień dotyczących strategii zarządzania relacjami z klientem (CRM) jako jednego ze źródeł sukcesu organizacji. Scharakteryzowano podstawowe narzędzia budowania relacji z klientem, metody pomiaru wartości związku oraz korzyści stosowania i wdrożenia CRM. (abstrakt oryginalny)
The review presents questions about the strategy of customer relationship management (CRM) as a source of organization success. It characterizes the main instruments for building relationships with customer, measurement methods of value of relationships and benefits of CRM application and implementation. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
229--239
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
- Barszczewski A., Gmitruk P., Tworzenie narzędzi budowania relacji z klientami, [w:] E. Skrzypek (red.), Mat. Konf. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: Klient jako wyznacznik sukcesu organizacji, Lublin 6-7 V, 2010.
- Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S., Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim, Wydawnictwo MT Biznes, Konstancin Jeziorna 2004.
- Buchnowska D., CRM strategia i technologia, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006.
- Burnett K., Relacje z kluczowymi klientami, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2002.
- Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa 2004.
- Deszczyński B., CRM strategia system zarządzanie zmian!, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
- Deszczyński B., Deszczyński P., Customer Relationship Management konsekwencją globalizacji, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej, 44, Pozna& 2004.
- Dziadkowiec J., Dziadkowiec P., Kształtowanie relacji z klientami - czynności w procesach CRM (poszczególne elementy procesu CRM), [w:] Mat. Konf. Nauk. nt. "Sposoby osiągniecia doskonałości organizacji w warunkach zmienności otoczenia", red. E. Skrzypek, Tom I, Wyd. UMCS, Lublin 2004.
- Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
- Frąckiewicz E., Rudawska E., Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem koncepcji Customer Relationship Management, Przegląd Organizacji 2004.
- Kadłubek M., Koncepcja zarządzania relacjami z klientem (CRM), Logistyka, 3, 2011.
- Lisiecka K., W kierunku zrozumienia klienta, [w:] T. Sikora (red.), Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2006.
- Orzelska P., System CRM podstaw sukcesu zarządzania relacjami z klientem, [w:] E. Skrzypek (red.), Mat. Konf. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: Klient jako wyznacznik sukcesu organizacji, Lublin 6-7 V 2010.
- Skrzypek E., Klient jako współtwórca poziomu jakości w organizacji, [w:] T. Sikora (red.), Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2006.
- Sołtysik-Piorunkiewicz A., Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem techniki customer care - charakterystyka systemów CRM, http://www.sbc.org.pl/Content/19341/piorunkiewicz.pdf (7.01.2013 r.)
- Swaminathnan S., CRM Talk, nr 055, www.CRMGuru.com.
- Węgorkiewicz W., Customer Relationship Management (cz. I), Manager 2001.
- Węgorkiewicz W., Customer Relationship Managment (cz. II), Manager, 1, 2002.
- Wojnarowska H., Marketing partnerski źródłem wzrostu rynkowej wartości przedsiębiorstw, [w:] T. Sikora (red.), Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków, 2006.
- Zachara M., Strategia CRM - pomysł na biznes czy system informatyczny, Modern Marketing, 10, 2001.
- Zimerman A., Skuteczne budowanie relacji z klientem gwarancja sukcesu, [w:] E. Skrzypek (red.), Mat. Konf. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: Klient jako wyznacznik sukcesu organizacji, Lublin 6-7 V, 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253295