PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 24 | nr 97 | 229--239
Tytuł artykułu

Zarządzanie relacjami z klientami jako źródło sukcesu organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Relationship Management (CRM) as a Source of Organization Success
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono przegląd zagadnień dotyczących strategii zarządzania relacjami z klientem (CRM) jako jednego ze źródeł sukcesu organizacji. Scharakteryzowano podstawowe narzędzia budowania relacji z klientem, metody pomiaru wartości związku oraz korzyści stosowania i wdrożenia CRM. (abstrakt oryginalny)
EN
The review presents questions about the strategy of customer relationship management (CRM) as a source of organization success. It characterizes the main instruments for building relationships with customer, measurement methods of value of relationships and benefits of CRM application and implementation. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Barszczewski A., Gmitruk P., Tworzenie narzędzi budowania relacji z klientami, [w:] E. Skrzypek (red.), Mat. Konf. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: Klient jako wyznacznik sukcesu organizacji, Lublin 6-7 V, 2010.
  • Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S., Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim, Wydawnictwo MT Biznes, Konstancin Jeziorna 2004.
  • Buchnowska D., CRM strategia i technologia, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006.
  • Burnett K., Relacje z kluczowymi klientami, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa 2004.
  • Deszczyński B., CRM strategia system zarządzanie zmian!, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
  • Deszczyński B., Deszczyński P., Customer Relationship Management konsekwencją globalizacji, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej, 44, Pozna& 2004.
  • Dziadkowiec J., Dziadkowiec P., Kształtowanie relacji z klientami - czynności w procesach CRM (poszczególne elementy procesu CRM), [w:] Mat. Konf. Nauk. nt. "Sposoby osiągniecia doskonałości organizacji w warunkach zmienności otoczenia", red. E. Skrzypek, Tom I, Wyd. UMCS, Lublin 2004.
  • Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  • Frąckiewicz E., Rudawska E., Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem koncepcji Customer Relationship Management, Przegląd Organizacji 2004.
  • Kadłubek M., Koncepcja zarządzania relacjami z klientem (CRM), Logistyka, 3, 2011.
  • Lisiecka K., W kierunku zrozumienia klienta, [w:] T. Sikora (red.), Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2006.
  • Orzelska P., System CRM podstaw sukcesu zarządzania relacjami z klientem, [w:] E. Skrzypek (red.), Mat. Konf. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: Klient jako wyznacznik sukcesu organizacji, Lublin 6-7 V 2010.
  • Skrzypek E., Klient jako współtwórca poziomu jakości w organizacji, [w:] T. Sikora (red.), Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2006.
  • Sołtysik-Piorunkiewicz A., Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem techniki customer care - charakterystyka systemów CRM, http://www.sbc.org.pl/Content/19341/piorunkiewicz.pdf (7.01.2013 r.)
  • Swaminathnan S., CRM Talk, nr 055, www.CRMGuru.com.
  • Węgorkiewicz W., Customer Relationship Management (cz. I), Manager 2001.
  • Węgorkiewicz W., Customer Relationship Managment (cz. II), Manager, 1, 2002.
  • Wojnarowska H., Marketing partnerski źródłem wzrostu rynkowej wartości przedsiębiorstw, [w:] T. Sikora (red.), Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków, 2006.
  • Zachara M., Strategia CRM - pomysł na biznes czy system informatyczny, Modern Marketing, 10, 2001.
  • Zimerman A., Skuteczne budowanie relacji z klientem gwarancja sukcesu, [w:] E. Skrzypek (red.), Mat. Konf. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: Klient jako wyznacznik sukcesu organizacji, Lublin 6-7 V, 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.