Warianty tytułu
Conditions for the Implementation of Corporate Social Responsibility in Small and Medium-Sized Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Problematyka społecznej odpowiedzialności biznesu, przestała być traktowana jedynie jako pewna filozofia opierająca się na altruizmie i filantropii. CSR stała się sposobem na zarządzanie firmą, koncepcją, która w długim okresie przyczynia się do wzrostu szeroko rozumianej wartości przedsiębiorstwa. Jednakże dosyć niepokojącym wspólnym mianownikiem toczonych dyskusji i prowadzonych badań, jest silne zorientowanie na zagadnienia społecznej odpowiedzialności głównie w przedsiębiorstwach dużych lub globalnych korporacjach. Niewiele uwagi poświęca się małym i średnim przedsiębiorstwom (MSP) w kontekście ich aktywności we wdrażaniu i stosowaniu zasad CSR. celem niniejszego opracowania jest próba identyfikacji i analizy uwarunkowań stosowania założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. W części empirycznej zaprezentowano cząstkowe wyniki badań autora, dotyczących stanu faktycznego w zakresie stosowania CSR w sektorze MSP. (abstrakt oryginalny)
The issue of corporate social responsibility, is no longer considered only as a philosophy which is based on altruism and philanthropy. CSR has become a way for company management, a concept that in the long run contribute to the wider growth of the company. However, quite a disturbing common denominator turned discussion and research, is a strong focus on corporate social responsibility issues mainly in large enterprises and global corporations. Little attention is given to small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of their activity in the implementation and application of the principles of CSR. the aim of this paper is to identify and analyze the determinants of the use of assumptions concept of corporate social responsibility (CSR) in the small and medium-sized enterprises. In the empirical part presents the partial results of the author, on the facts in the application of CSR in the SME sector. (original abstract)
Rocznik
Strony
107--115
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Aguilera R. V., Rupp D. E., Williams C. A., Ganapathi J., Putting the S back in corporate social responsibility: a multi-level theory of social change in organizations, "Academy of Management Review", 2007, Vol. 32, No. 3
- European Commission, Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility Green Paper, http://ec.europa.eu. 2001
- Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Menedżerowie 500 - lider CSR, GoodBrand & Company Polska, Warszawa 2010
- Gasparski W., (red.), Biznes, etyka, odpowiedzialność, PWN, Warszawa 2012
- Orlitzky M., Schmidt F. L., Rynes S. L., Corporate social and financial performance: a meta-analysis, "Organization Studies", 2003, Vol. 24, No. 3.
- Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa 2009
- Pearce J. A. II, Doh, J. P., The high impact of collaborative social initiatives, "MIT Sloan Management Review". 2005, Vol. 46, No. 3
- Rigoberto J., Daza P., A valuation model for corporate social responsibility, "Social Responsibility Journal", 2009, Vol. 5, Iss: 3
- Robbins S., Coulter M., Administrado ' n. Cap V. Responsabilidad Social y e ' tica administrativa, Pearson Educacio'n-Prentice Hall, 2005, 8th ed.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253363