PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 283 Local Economy in Theory and Practice : Local Development Governance Aspects | 121--129
Tytuł artykułu

Specific Forms of Entrepreneurship Support by Polish Local Government - Research Results

Autorzy
Warianty tytułu
Specyficzne formy wspierania przedsiębiorczości przez polskie gminy - wyniki badań
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W związku ze znoszeniem barier dotyczącym przenoszenia kapitału w skali światowej konkurencja pomiędzy gminami nabiera tempa. Nie wystarczy już stosować prostych instrumentów finansowych aby zdobyć przewagę konkurencyjną. Coraz częściej gminy zmuszone są sięgać po instrumenty specyficzne, które do tej pory stanowiły jedynie margines działalności gmin lub nie były stosowane wcale. Wyniki badań pokazały, że do najbardziej cenionych wśród badanych przedsiębiorstw należy zaliczyć takie instrumenty, jak profesjonalne zarządzanie informacjami oraz tworzenie parków przemysłowych.(abstrakt oryginalny)
EN
With the removal of national borders, it is easier for capital to move and relocate in different parts of the world. Thus the competition between local authorities is starting to become more and more fierce. In this article, the point is made that to enhance development it is necessary to turn to specific forms of entrepreneur support. Traditional financial instruments are important too, but they are used by most local authorities and thus they are no longer the base of a competitive advantage. Research results have shown that the most important specific instruments are professional information management and creating industrial parks.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Anderson C., Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos, Media Rodzina, Poznań 2008.
  • Duliniec A., Finansowanie przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • Fudaliński J., Analizy sektorowe w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, Antykwa, Kraków 2002.
  • Grandys A., Marketing i technologia informacyjna. O związkach strategii marketingowych, LODART, Łódź 2000.
  • Henzel H., Decyzje w działalności inwestycyjnej - uwarunkowania, metody, efekty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007.
  • Kwiatkowska A., Skalik J. (eds.), Firmy odpryskowe jako nośnik przedsiębiorczej odnowy uczelni wyższych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  • Lofland J., Snow D., Anderson L., Lofland L., Analiza układów społecznych, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2009.
  • Majewski P., Czas na e-biznes, Helion, Gliwice 2007.
  • Michalak A., Finansowanie inwestycji w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Nowakowski M. (ed.), Eurobiznes, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.
  • Pieczykolan R., Informacja marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Piotr J., Domańska-Szaruga B. (eds.), Absorpcja wiedzy od klientów w procesie badania ich satysfakcji, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2009.
  • Szczepanik R., 17 śmiertelnych błędów szefa, Helion, Gliwice 2010.
  • Szymla Z., Determinanty rozwoju regionalnego, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 2000.
  • Zysnarski J., Partnerstwo publiczno-prywatne w sferze usług komunalnych, Ośrodek Doradztwa i doskonalenia Kadr, Gdańsk 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253395

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.