PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 284 Gospodarka lokalna w teorii i praktyce | 71--80
Tytuł artykułu

Sondażowa ocena lokalnego rynku pracy - węzłowe problemy badań

Warianty tytułu
Survey-based Assessment of Local Job Market - Crucial Rsearch Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prowadzenie i przygotowanie badań sondażowych na temat lokalnego rynku pracy łączy się z właściwym określeniem populacji docelowej i badanej, metod i domen badawczych, technik doboru próby i obserwacji statystycznej, zasad budowy kwestionariusza pytań i odpowiedzi, sposobów szacowania wyników i ich prezentacji oraz częstotliwości zbierania danych. Kwestie te, rozwinięte teoretycznymi podstawami konstrukcji pytań ankietowych i identyfikacją płaszczyzn oceny lokalnego rynku pracy wraz z określeniem podmiotów opiniotwórczych oraz zasad formułowania sądów wartościujących (rodzaje pytań, skale ocen), wypełniają treść niniejszego artykułu.(abstrakt oryginalny)
EN
Correct preparation of surveys on local job markets involves proper determination of target and tested population, research methods and domains, sampling and statistical observation techniques, principles of questionnaire structures, result evaluation and presentation and frequency of data collection. These issues constitute the content of the article which also describes theoretical grounds of questionnaire formation, identifies assessment areas for local job markets and presents principles for assessment formulation (question types, result scales).(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aktywność ekonomiczna ludności polski IV kwartał 2011, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2012.
  • Hague P., Hague N., Morgan C., Badania rynkowe w praktyce, Helion, Gliwice 2005.
  • Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, przekład: A. Klin, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Mangione T., Ankietowanie pocztowe w badaniach marketingowych i socjologicznych, przekład: J. Chołoniewski, A. Kossakowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Mielecka-Kubień Z., Problemy badań sondażowych, [w:] Ocena i analiza jakości życia, red. W. Ostasiewicz, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2004.
  • Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  • Wejland A., Kwestionariusz, [w:] Podręcznik socjologicznych badań ankietowych, red. Z. Sawiński, Wyd. Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253599

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.